Iui og ivf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej piger ��

Min kæreste og jeg afventer behandling, og kort sagt har jeg mild pco. Jeg får selv æl og min mands sæd er tiptop, men jeg har en lukkede æggeleder. 

Vi har ikke været på præcision i 5 år. 

I de papirer fra fertilitetkliniken, står der de vil starte med iui, MEN det nok ikke vil blive succesfuld, hvorfor så ikke starte med ivf med det samme, hvis de tænker det ikke vil virke med iui? Andre der har prøvet ligende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2018

KatMiro79

Har ikke selv været i den situation men har været igennem både iui og ivf.

Det undrer mig umiddelbart også de vil prøve iui når den ene æggeleder er lukkede. Har du prøvede at spørge dem om hvorfor? Det ville jeg gøre.

Anmeld Citér

6. februar 2018

Mor til F

Jeg havde 2 lukkede æggeledere. Den ene blev åbnet ved HSG. På trods af dette valgte klinikken at starte med IUI.Det virkede ikke for os. Min åbne æggeleder er højst sandsynligt blevet ødelagt, da de åbnede den. 

Det behøver jo ikke at være tilfældet for dig. Den æggeleder du har er der ikke nødvendigvis noget galt med.

Anmeld Citér

6. februar 2018

Anonym trådstarter

KatMiro79 skriver:

Har ikke selv været i den situation men har været igennem både iui og ivf.

Det undrer mig umiddelbart også de vil prøve iui når den ene æggeleder er lukkede. Har du prøvede at spørge dem om hvorfor? Det ville jeg gøre.

Jeg tænker også at spørge når jeg er derude igen, vi venter på der bliver en plads til os :-) 

Men ja det undre også mig meget når de selv skriver at de næppe tror at det vil give nogle resultater med iui og så ikke starte med det samme med ivf  

Anmeld Citér

6. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor til F skriver:

Jeg havde 2 lukkede æggeledere. Den ene blev åbnet ved HSG. På trods af dette valgte klinikken at starte med IUI.Det virkede ikke for os. Min åbne æggeleder er højst sandsynligt blevet ødelagt, da de åbnede den. 

Det behøver jo ikke at være tilfældet for dig. Den æggeleder du har er der ikke nødvendigvis noget galt med.

Det er kun den ene der er lukkede, den anden var der fin gennemgang i, men grundet en pco ligende tilstand skal vi i behandling. Jeg har KUN æggeblære, ca 25 på den lukkede og omkring de 17 på den åbne :-) men tænker jeg vil spørge hvorfor de vil starte med iui når de ikke tror alligevel at det vil give gevinst 

Anmeld Citér

6. februar 2018

Mor til F

Anonym skriver:

Det er kun den ene der er lukkede, den anden var der fin gennemgang i, men grundet en pco ligende tilstand skal vi i behandling. Jeg har KUN æggeblære, ca 25 på den lukkede og omkring de 17 på den åbne :-) men tænker jeg vil spørge hvorfor de vil starte med iui når de ikke tror alligevel at det vil give gevinst 

Ja det synes jeg er en god ide at høre dem ad. IUI er mere skånsom og knapt så omfattende som IVF, måske det er derfor.

Anmeld Citér

6. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor til F skriver:

Ja det synes jeg er en god ide at høre dem ad. IUI er mere skånsom og knapt så omfattende som IVF, måske det er derfor.

Ja det er selvfølgelig rigtig, men det vil også være træls at skulle igennem 3 forsøg fyldt med homoner hvor man egentlig godt ved det ikke vil lykkedes :-) 

Men jeg vil selvfølgelig lige høre dem ad ��

Anmeld Citér

7. februar 2018

Mor til F

Anonym skriver:

Ja det er selvfølgelig rigtig, men det vil også være træls at skulle igennem 3 forsøg fyldt med homoner hvor man egentlig godt ved det ikke vil lykkedes :-) 

Men jeg vil selvfølgelig lige høre dem ad ��

Jeg var igennem  samme tur og mine  var som udgangspunkt begge  lukkede. Et forsøg uden hormoner og 3 med hormoner.  2 aflyste og 2 gennemførte. Det trak tænder ud! Så jeg kan sagtens forstå dine tanker  håber det bedste for dig.

Hvor skal du behandles henne? ☺

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor til F skriver:

Jeg var igennem  samme tur og mine  var som udgangspunkt begge  lukkede. Et forsøg uden hormoner og 3 med hormoner.  2 aflyste og 2 gennemførte. Det trak tænder ud! Så jeg kan sagtens forstå dine tanker  håber det bedste for dig.

Hvor skal du behandles henne? ☺

Ja præcis, ønsket om barn har jo været længe, så vi vil selvfølgelig hører alt hvad der står i vores magt, men når ens læge ikke tror på det lykkeds med iui, så tvivler jeg jo selv :-) 

Skal behandles i det offentlige i Aalborg 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja præcis, ønsket om barn har jo været længe, så vi vil selvfølgelig hører alt hvad der står i vores magt, men når ens læge ikke tror på det lykkeds med iui, så tvivler jeg jo selv :-) 

Skal behandles i det offentlige i Aalborg 

Okay �� håber at de vil høre på jer og jeres læge, så i slipper for alt det kaos.

Er der lang ventetid på ivf i det offentlige?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.