Nedsat tid som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2018

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der har været delvist sygemeldt som gravid? Hvor mange timer gik i ned på om ugen/dagen? 

Jeg skal til møde med min leder imorgen og hun har bedt mig finde ud af hvor mange timer jeg kan arbejde om ugen. Det synes jeg er svært lige at svinge et tal ud. Jeg har været fuldtids sygemeldt noget tid og efter eget ønske valgt at komme tilbage på trods af lægen har sygemeldt mig resten af graviditeten 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker det kommer meget an på hva du arbejder med, i forhold til hva der er realistisk arbejdstid. 

I min sidste gravidet blev jeg delvis sygemeldt pga bækkenløsning og gik fra 32 timer "pr uge" til 16 timer. 

Arbejde på daværende tidspunkt på et botilbud for handicappet børn i alderen 0-18 år, så det var fysisk hårdt arbejde. Vh Stine 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Tænker det kommer meget an på hva du arbejder med, i forhold til hva der er realistisk arbejdstid. 

I min sidste gravidet blev jeg delvis sygemeldt pga bækkenløsning og gik fra 32 timer "pr uge" til 16 timer. 

Arbejde på daværende tidspunkt på et botilbud for handicappet børn i alderen 0-18 år, så det var fysisk hårdt arbejde. Vh Stine 

Jeg arbejder i hjemmeplejen, som i den grad er presset og kan være fysisk hårdt hvis jeg har mine faste borgere. Jeg skal finde ud af en plan til imorgen men det er jo svært at vide på forhånd hvad jeg kan

Anmeld Citér

4. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Jeg arbejder i hjemmeplejen, som i den grad er presset og kan være fysisk hårdt hvis jeg har mine faste borgere. Jeg skal finde ud af en plan til imorgen men det er jo svært at vide på forhånd hvad jeg kan

Ja så ka jeg godt forstå du ka blive presset!

Jeg fik feks også lavet en aftale, der hed at jeg "kun" måtte ha 2 borger igennem hele vagten, istedet for d 3-4 borger, som vi normalt havde pr vagt. Udover det så gik jeg fra at ha mellem 5-6 vagter i ugen, til feks kun at ha 2-3 vagter, simpelhen fordi brugergruppen var så tung. Vh Stine 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ja så ka jeg godt forstå du ka blive presset!

Jeg fik feks også lavet en aftale, der hed at jeg "kun" måtte ha 2 borger igennem hele vagten, istedet for d 3-4 borger, som vi normalt havde pr vagt. Udover det så gik jeg fra at ha mellem 5-6 vagter i ugen, til feks kun at ha 2-3 vagter, simpelhen fordi brugergruppen var så tung. Vh Stine 

Jeg havde en ide om evt mandag, tirsdag onsdag kunne fungerer og så 3 timer dagligt. Men jeg ved ik om det er absurd lidt og om hun bare tænker at jeg ligeså godt bare kan blive væk 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym

jeg er selv i i det fag, og har vært del tid sygemeldt hele min graviditet.
Jeg aftalte med med leder at jeg skulle arbejde 3 x ugen af 8 timer men jeg var delvis med til at tage del i plejen.
det var perfekt for mig, da jeg kunne tage tingene i mit tempo

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.