Anonym skriver:
Min søn har været syg siden i tirsdags med feber, forkølelse og hoste. Men siden mandag har han spist følgende: hvad der svarer til ½ liter yoghurt, 2 bider toastbrød, ½ pærer, en bid banan, to pakker cheese dippers, en kvart rosinbolle, en halv pose chips og ja det er det hele. Han har til gengæld kværnet 1½ liter æblejuice, så væske får han rigeligt af. Han sover også godt om natten. Feberen har været væk siden i går, men appetiten er altså ikke kommet igen.
Hvad han jeg gøre? Drengen skal vel have noget mad i maven. Hans afføring er helt "ler/klister agtig" fordi der ikke er noget ordenligt i maven på ham.
Han er 2,6 år.
Råd modtages med kyshånd da jeg begynder at blive bekymret for hans helbred. Skal samtidig siges at jeg tilbyder både rygbrød, havregryn, toastbrød osv til ham hele tiden. Men han skubber væk og siger "nej tak mor"
Min sundhedsplejerske-veninde siger altid til mig, når jeg bekymrer mig om mine børns utrolig lave indtag under sygdom, at jeg skal tilbyde dem, det de elsker og være glad for alt, der ryger ned, uanset hvad det er. Is plejer de at få ned i ok mængder. Chips, popcorn og andet med salt. Sodavand og hjemmelavet lemonade med masser af isterninger og så et sugerør. Kiks, fx riskiks med chokolade. Melon og andet frugt med masser af væske. Smoothies. Der er altid et relativt stort udbud af lækre sager, som de nipper af og på den måde får de lidt ned.
Man bliver så bekymret, så jeg forstår din bekymring. Som en anden skrev, så giv det måske et par dage mere, og ellers så ring til lægen. Hold selvfølgelig øje med barnets energiniveau, og bliver barnet fraværende og slap, synes jeg, du skal ringe med det samme.
Anmeld
Citér