Angelsounds

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
7 svar
5 synes godt om
31. januar 2018

HBV

Er der nogen af jer, der har erfaringer med angelsounds/Doppler eller lign. til hjemmebrug?  Har I været glade for den eller har den skabt unødig bekymring??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2018

AnoMom

HBV skriver:

Er der nogen af jer, der har erfaringer med angelsounds/Doppler eller lign. til hjemmebrug?  Har I været glade for den eller har den skabt unødig bekymring??

Jeg overvejede den i starten efter jeg havde blødt to gange. Men blev på det kraftigste frarådet det af læge og jordmoder fordi det for det første skaber meget unødig bekymring når man ikke kan finde hjertelyden da den ikke er nem at finde altid. Og for det andet fordi det er en falsk tryghed. Som at tisse i bukserne for at holde sig varm. Det virker i 10 sekunder og bagefter fryser man og så er det lige vidt. 

Anmeld Citér

31. januar 2018

HBV

31. januar 2018

mrs.juli

en doppler skal bruges meget varsomt og i begrænset omfang, da undersøgelser har vist at den varmer babys hjerte op. Man ved ikke hvad konsekvenserne kan være, men hvis jeg var dig ville jeg skyde en lang pil efter det. 

Anmeld Citér

31. januar 2018

Lillefrø89

Hej

Jeg har været virkelig glad for min Angelsound!

Jeg ved ikke noget om de der risici, som der er nogen der skriver om, det har jeg ikke hørt om, og er ikke sundhedsfaglig.

Men jeg var SÅ glad for den lille dims i løbet af min graviditet, jeg synes det var helt fantastisk at kunne høre det lille minihjerte slå derinde 

Og altså, da jeg købte den havde jeg jo også godt læst om, at man nogle gange ikke kan finde hjertet, og at det kan give bekymring - men ærligt talt, så tænker jeg at hvis man bare bruger den med sund fornuft, og tager det roligt hvis man lige en aften ikke kan finde baby, så går det altså fint! De ligger jo og kravler rundt derinde, så nogle gange var lyden bare rigtig ‘langt væk’ 

For mig gav det ingen bekymringer, bare en lille hyggestund hvor jeg kunne sige godnat til baby om aftenen.

Knus fra LilleFrøs mor 

Anmeld Citér

5. februar 2018

HBV

mrs.juli skriver:

en doppler skal bruges meget varsomt og i begrænset omfang, da undersøgelser har vist at den varmer babys hjerte op. Man ved ikke hvad konsekvenserne kan være, men hvis jeg var dig ville jeg skyde en lang pil efter det. 

Har du nogle kilder på det? Det lyder skræmmende

Anmeld Citér

5. februar 2018

HBV

Lillefrø89 skriver:

Hej

Jeg har været virkelig glad for min Angelsound!

Jeg ved ikke noget om de der risici, som der er nogen der skriver om, det har jeg ikke hørt om, og er ikke sundhedsfaglig.

Men jeg var SÅ glad for den lille dims i løbet af min graviditet, jeg synes det var helt fantastisk at kunne høre det lille minihjerte slå derinde 

Og altså, da jeg købte den havde jeg jo også godt læst om, at man nogle gange ikke kan finde hjertet, og at det kan give bekymring - men ærligt talt, så tænker jeg at hvis man bare bruger den med sund fornuft, og tager det roligt hvis man lige en aften ikke kan finde baby, så går det altså fint! De ligger jo og kravler rundt derinde, så nogle gange var lyden bare rigtig ‘langt væk’ 

For mig gav det ingen bekymringer, bare en lille hyggestund hvor jeg kunne sige godnat til baby om aftenen.

Knus fra LilleFrøs mor 

Jeg fik Angelsounds i fredags, men prøvede den først i går aftes. Og sørme om jeg ikke kunne høre en lille galophest derinde  Min søn fik høretelefonerne på og var ét stort smil - det var så stort

Jeg aflyser tryghedsskanningen på onsdag, for jeg nåede at blive ret bange for at der var noget galt. Alle mine grav.symptomer var forsvundet for en lille uge siden... Det mindes jeg ikke at være sådan i min første graviditet. Men igen...alle graviditeter er forskellige.

Jeg har tænkt mig lige at lytte én gang i ugen, max 1-2 minutter. Bare lige for at tjekke at alt er ok.

Anmeld Citér

5. februar 2018

mrs.juli

HBV skriver:

Har du nogle kilder på det? Det lyder skræmmende

Fint du spørger, man skal ikke tro på alt hvad man læser! Men jeg er stødt på det mange gange efterhånden og her er én artikel omkring emnet.

https://www.fda.gov/ForConsumers/ConsumerUpdates/ucm095508.htm

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.