Hvad lever i for ? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2018

God-mor

Miti's mama skriver:

Jeg laver ikke madplaner som sådan. Men jeg handler kun 1 gang om ugen, og jeg kigger efter tilbud og vælger en ret til ca 5 dage om ugen. Så har vi typisk en dag med rester og en med noget spontant af hvad der nu er... Men hvis man har tendens til at være lidt for spontan, er det en god ide med en madplan. Lav evt en for en måned og genbrug den, så du ikke skal starte forfra hver gang.

Det er inklusive bleer (til den lille) som jeg kun køber på tilbud i Bilka eller fra Rema1000 når der ikke er tilbud, og shampoo mv køber jeg i større mængder når det er på tilbud. 

Tøj får jeg en del af til børnene fra min mor, ellers er det typisk fra H&M. Frisør osv bruger vi ikke, da min mand er en knag til at klippe. Det er ikke selvvalgt at budgettet er så stramt, men det er hvad der er, og det fungerer udemærket. 

Derudover så handler jeg typisk ind i Aldi, Rema 1000 og Netto. Der er mindre fristelser end f.eks. Bilka.

Mange tak for dit uddybende svar  Vi vil også handle i de billigere dagligvarerbutikker nu, da der netop heller ikke er de samme fristelser som i Bilka eller Føtex fx. Det lyder ikke til at i mangler noget trods det forholdsvis lave forbrug 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2018

Lucky05

Vi bruger i gennemsnit 3000 kr. 

De måneder hvor der er fødselsdage bruger vi mere, og de måneder hvor min mand er væk 14 dage lidt mindre . (Han arbejder 14 dage væk ad gangen) . Vi er 2 voksne, 1 barn og 2 hunde.

jeg handler i Rema og ABC. 

Laver ikke som sådan madplan, men handler ud fra tilbud og hvad vi har lyst til. Altid til flere dage ad gangen, så det ikke er spontane indkøb. 

Shampoo, tandpasta mv køber vi oftest i Tyskland. Der er vi nede 4 x årligt ca, så der kommer en masse med hjem. 

Vi forsøger at åbne max 2-3 forskellige slags pålæg ad gangen. Så der ikke går noget spildt der. 

Hvis der er lidt mad tilbage en aften, fryser jeg det. Og så er der en gang imellem til en mini buffet :-) eller en aften hvor manden er væk, så spiser jeg det med vores datter. 

Vi bruger 1800 kr i brændstof, men det er til 2 biler. 

Diverse ved jeg ikke. Det har vi seperat. :-) jeg bruger ikke så meget syns jeg   Men man kan blive overrasket .. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Cvbn

Vi er to voksne og tre børn og lever for 6000 om måneden til mad og diverse. Handler mad/husholdning for ca 1000 kr om ugen og har lidt ekstra til “det løse”.

synes din plan lyder rigtig fin.  Jeg handler 1 gang om ugen i et billigt supermarked, men føler bestemt ikke, at vi “nøjes”. Da børnene var små levede vi to voksne og to børn for 500 kr om ugen til mad - det var dæleme stramt men ikke umuligt

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Lucky05 skriver:

Vi bruger i gennemsnit 3000 kr. 

De måneder hvor der er fødselsdage bruger vi mere, og de måneder hvor min mand er væk 14 dage lidt mindre . (Han arbejder 14 dage væk ad gangen) . Vi er 2 voksne, 1 barn og 2 hunde.

jeg handler i Rema og ABC. 

Laver ikke som sådan madplan, men handler ud fra tilbud og hvad vi har lyst til. Altid til flere dage ad gangen, så det ikke er spontane indkøb. 

Shampoo, tandpasta mv køber vi oftest i Tyskland. Der er vi nede 4 x årligt ca, så der kommer en masse med hjem. 

Vi forsøger at åbne max 2-3 forskellige slags pålæg ad gangen. Så der ikke går noget spildt der. 

Hvis der er lidt mad tilbage en aften, fryser jeg det. Og så er der en gang imellem til en mini buffet :-) eller en aften hvor manden er væk, så spiser jeg det med vores datter. 

Vi bruger 1800 kr i brændstof, men det er til 2 biler. 

Diverse ved jeg ikke. Det har vi seperat. :-) jeg bruger ikke så meget syns jeg   Men man kan blive overrasket .. 

Mange tak for svar  jeg er sikker på det også må kunne lade sig gøre herhjemme 

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Cvbn skriver:

Vi er to voksne og tre børn og lever for 6000 om måneden til mad og diverse. Handler mad/husholdning for ca 1000 kr om ugen og har lidt ekstra til “det løse”.

synes din plan lyder rigtig fin.  Jeg handler 1 gang om ugen i et billigt supermarked, men føler bestemt ikke, at vi “nøjes”. Da børnene var små levede vi to voksne og to børn for 500 kr om ugen til mad - det var dæleme stramt men ikke umuligt

Det er jo det samme vi har tænkt os at bruge så det er rart at vide at det kan lade sig gøre og uden at føle at man nøjes. Tak for svar  

Anmeld Citér

30. januar 2018

Baby17

Rigtig god ide! Både for at spare sammen og finde ud af hvad man reelt kan klare sig for ��

Herhjemme er vi også gode til at forbruge. Til mad, husholdning, diverse og brændstof til min bil bruger vi vel et sted mellem 7-10.000 om måneden. Vi er to voksne og 1 baby.. Vi laver i perioder madplaner, og der spare vi faktisk en del på mad posten, så det kan godt betale sig ����

Anmeld Citér

30. januar 2018

lineog4

Vi er 2 voksne og 3 børn (7,10 og 14). Vi kan når vi tænker os om leve for mellem 1000 og 1200 om ugen - lige pt får vi fiskekasse og bruger derfor lidt mere, men da der er luft i budgettet og vi nok prioriterer mad højt så er det et valg lige nu.

jeg aner ikke hvad vi bruger på brændstof - det er mandens budget, min cykel er helt gratis 

forsøger at minimere diverse, men bruger jo nok de 2000 i gennemsnit, men ikke meget mere hvis du ikke medregner tøj og ferier. 

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Baby17 skriver:

Rigtig god ide! Både for at spare sammen og finde ud af hvad man reelt kan klare sig for ��

Herhjemme er vi også gode til at forbruge. Til mad, husholdning, diverse og brændstof til min bil bruger vi vel et sted mellem 7-10.000 om måneden. Vi er to voksne og 1 baby.. Vi laver i perioder madplaner, og der spare vi faktisk en del på mad posten, så det kan godt betale sig ����

Vi vil nemlig rigtig gerne se hvad reelt set kan leve for om måneden. Pt syntes jeg vi bruger absurd mange penge og det er fordi vi lever for lystbaseret fra dag til dag og nu skal det bare stoppe, da jeg føler det er penge ud af vinduet. Vi bruger også hurtigt 7-8000 udelukkende på mad og husholdning. Der ryger også alt for meget til tant og fjas. Vil virkelig gerne i gang med at lave en god solid opsparing i stedet for og evt bruge dem på noget så fornuftigt som at få lavet nogle forbedringer på vores hus evt. 

Det er spændende hvordan det kommer til at gå men vi er meget opsatte på at det skal kunne lade sig gøre! 

Anmeld Citér

30. januar 2018

God-mor

Jeg takker jer for alle de fine svar

Anmeld Citér

31. januar 2018

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
God-mor skriver:

Jeg er meget nysgerrig på at høre hvad i mener er realistisk at leve for 2 voksne og 2 børn. Vi er en familie som er gode til at forbruge og vi bruger mange penge på god mad/tøj/rejser osv. men nu vil vi lægge vores vaner om de næste måneder og prøve at se hvad vi reelt set kan komme ned at leve for, og så sparer en masse op i stedet for bare at forbruge. Vi er begge meget opsatte på at se hvor meget vi kan sparer op året ud, hvis vi sætter vores forbrug ned. Men spørgsmålet er så hvad er realistisk at leve for? Jeg har tænkt at vi skal forsøge at leve for 4000 kr. til mad og husholdning og 2000 kr. I diverse og så bruger vi ca. 1500 på diesel. Er det overhovedet realistisk? Vi er gået i gang med madplaner og vi mangler ikke hverken tøj eller andet. Vores sommerferie er betalt. Er spændt på at høre hvad i mener man kan leve for hvis man virkelig tænker sig om 

håber i vil give jeres besyv med og fortælle om jeres erfaringer. 

Herhjemme er vi kun mig og min datter på 1 år (+kat)  Jeg er også begyndt på madplan, og det hjælper rigtig meget her! Handler ind hver mandag til hele ugen, så undgår jeg slat indkøb, så denne mdr. er der brugt for lige knap 2000,- til mad, bleer og al anden husholdning - Benzin bruges der 600-700 om mdr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.