Få tjekket sin fertilitet? Erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. januar 2018

Anonym trådstarter

Er der nogle herinde, der har erfaring med at få tjekket sin fertilitet? 

Er meget interesseret i at høre, om hvordan det foregår, hvilke henvisninger der kræves osv :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2018

esioul

Anonym skriver:

Er meget interesseret i at høre, om hvordan det foregår, hvilke henvisninger der kræves osv :-) 

hvis du og din partner har prøvet et år, så kan i få det tjekket. kræver henvisning fra lægen.

Anmeld Citér

28. januar 2018

Anonym trådstarter

esioul skriver:

hvis du og din partner har prøvet et år, så kan i få det tjekket. kræver henvisning fra lægen.

Men er det ikke en henvisning til fertilitetsbehandling? 

Vi har været igang over et år.. 

Jeg er bare ikke så hooked på behandling i første omgang, men ønsker blot en afklaring idet jeg ved problemet ligger hos mig :-) 

- læste for nyligt, at man kunne få testet sin fertilitet, men der stod begrænset om emnet :-) 

Anmeld Citér

28. januar 2018

Imaong

Anonym skriver:

Man kan ud fra nogen blodprøver få tjekket nogen ting hos kvinden om, om man er ved at gå i tidlig overgangs alder og sådan. Men har man regelmæssig mens og æl så er det i hvert fald altid en god ting. 

Hvis ens æg er dårlige har svært ved at dele sig så kræver det ægudtagning før man kan se det desværre 

Anmeld Citér

28. januar 2018

Anonym trådstarter

Imaong skriver:

Man kan ud fra nogen blodprøver få tjekket nogen ting hos kvinden om, om man er ved at gå i tidlig overgangs alder og sådan. Men har man regelmæssig mens og æl så er det i hvert fald altid en god ting. 

Hvis ens æg er dårlige har svært ved at dele sig så kræver det ægudtagning før man kan se det desværre 

Tusind tak for svar, det giver god mening.. 

Jeg må vende den med min læge :-) Var blot nysgerrig omkring hvad det gik ud på osv :-)

Anmeld Citér

29. januar 2018

esioul

Anonym skriver:

Men er det ikke en henvisning til fertilitetsbehandling? 

Vi har været igang over et år.. 

Jeg er bare ikke så hooked på behandling i første omgang, men ønsker blot en afklaring idet jeg ved problemet ligger hos mig :-) 

- læste for nyligt, at man kunne få testet sin fertilitet, men der stod begrænset om emnet :-) 

Man bestemmer selv hvornår man starter behandling. Er du tilknuttet klinikken, springer du ventetid på infosamtale over når i går igaig 

Anmeld Citér

29. januar 2018

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Man bestemmer selv hvornår man starter behandling. Er du tilknuttet klinikken, springer du ventetid på infosamtale over når i går igaig 

Skønt man selv bestemmer det - troede man skulle igang indenfor bestemt tid.. Jeg er nemlig på ingen måde mentalt der, hvor jeg er klar til behandling.. Jeg ønsker blot en udredning hvis man kan sige det sådan :-) 

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym

Snak med trianglen, de er dygtige

Anmeld Citér

30. januar 2018

L-mor

Anonym skriver:

Skønt man selv bestemmer det - troede man skulle igang indenfor bestemt tid.. Jeg er nemlig på ingen måde mentalt der, hvor jeg er klar til behandling.. Jeg ønsker blot en udredning hvis man kan sige det sådan :-) 

En udredning er en god ide. Du kan fx få tjekket, at der er fri passage gennem dine æggeledere ved at få sprøjtet kontrastvæske eller luft ind. Sidder der en blokering, kan den løsne sig under undetsøgelsen (skete for mig og for mange andre). Vupti, så er chance hver cyklus fremfor hver anden.

Der kan sidde en polyp i din livmoder. Helt ufarlig, men den skal fjernes for at du kan blive gravid. 

Osv. Osv. Få tjekket at rørføringen er i orden. Så kommer graviditeten måske helt af sig selv. 

Held og lykke.

Anmeld Citér

30. januar 2018

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

En udredning er en god ide. Du kan fx få tjekket, at der er fri passage gennem dine æggeledere ved at få sprøjtet kontrastvæske eller luft ind. Sidder der en blokering, kan den løsne sig under undetsøgelsen (skete for mig og for mange andre). Vupti, så er chance hver cyklus fremfor hver anden.

Der kan sidde en polyp i din livmoder. Helt ufarlig, men den skal fjernes for at du kan blive gravid. 

Osv. Osv. Få tjekket at rørføringen er i orden. Så kommer graviditeten måske helt af sig selv. 

Held og lykke.

Ved du om det er muligt at blive udredt, uden ens partner også henvises? 

Men tusind tak for din forklaring, jeg vil vende det med min læge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.