Konstant kvalme og svimmelhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
5 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2018

Naturlig

Så.. jeg er 6+1 med vores 3. barn.

Det er 4. gang jeg er gravid, da vi mistede i uge 7 i efteråret. Dengang havde jeg meget få symptomer, hvilket nok er meget naturligt, når nu  det ikke blev til noget.

Men hold nu op, jeg har aldrig prøvet noget lignende. Jeg er svimmel fra jeg står op til jeg går i seng og har kvalme konstant og uanset hvor meget/lidt jeg spiser og uanset hvad det er. 

Det er ikke til at holde ud og i dag har jeg måtte gå hjem fra arbejde, fordi jeg simpelthen havde det så skidt og slet ikke kunne fokusere på min skærm. Jeg sidder på kontor og foran skærm det meste af dagen.

Derudover har jeg i den sidste uge ikke kunne spise frokost med mine kollegaer i vores frokoststuen, da lugten af al maden samt enormt meget snak gør både svimmelheden og kvalmen nærmest uudholdelig.

Jeg har ikke haft en eneste sygedag i mine andre to fulde graviditeter, men det her er sindssygt.

Er der andre i samme situation lige nu - og hvad pokker gør I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2018

Stivdie

Jeg havde også døgnkvalme fra jeg var 5 til 19 uger, og kastede op dagligt i ca halvanden måned. Jeg allierede mig med min chef, så han vidste hvad der foregik og kunne "dække over" mig. Og ellers bed jeg blot tænderne sammen og gjorde de ting, der var absolut nødvendige for at få hverdagen til at hænge sammen.

Jeg har en veninde, som var så hårdt ramt, at kun kastede op 10+ gange dagligt. Hun kontakte sin læge og blev sygemeldt til femte måned, hvor Kvalmen tog af. 

Anmeld Citér

26. januar 2018

B&J

din svimmelhed jeg vil få taget en blodprøve måske mangler du nogle vitaminer evt. Jern og drikker og spiser du nok det kan nemlig også gøre så man bliver svimmel og det er meget ubehaligt 

Anmeld Citér

26. januar 2018

Thea14

Jeg havde det sådan da jeg ventede min datter. Det er vigtigt at du ikke mangler jern eller vitaminer. Jeg startede, efter snak med lægen, tidligere på jerntilskud, og det tog svimmelheden. Kvalmen hjalp seaband og cola på.

Anmeld Citér

26. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jep. I min første graviditet. Opkast/kvalme hele døgnet og en ekstrem svimmelhed ved mindste bevægelse nærmest. Pga mit arbejde var svimmelheden virkelig et sikkerhedsproblem! Så jeg blev sygemeldt fra uge 13.. det var fandme en lang graviditet! 

Anmeld Citér

26. januar 2018

Naturlig

Tak for alle jeres svar.. :-)

Jeg var lidt nervøs for at få en masse “tag dig sammen” og “graviditet er ikke en sygdom” kommentarer. Men jeg synes efterhånden, her 3.-4. gang at jeg godt ved hvornår jeg kan tage mig sammen og hvornår det simpelthen er ude af mine hænder.

Jeg vil helt sikkert kontakte lægen ift. svimmelhed og så vil jeg gøre hvad jeg kan for at finde ud af om der er noget som helst der kan lindre lidt på kvalmen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.