Erfaring med pesar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.451 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg skal have fundet noget prævention, hvilket ikke blot er lige til.

Jeg kan ikke tåle p-piller, p-ring osv.

Jeg har for nogle år siden haft en kobberspiral, men jeg fik så mange bivirkninger i form af konstante blødninger og smerter, at jeg fik den taget ud efter 2-3 måneder.

Senest prøvede jeg minipiller, men jeg fik udslæt og kløe over hele kroppen og måtte tage antihistaminer flere gange dagligt for overhovedet at kunne fungere, så dem stoppede jeg med efter to meget smertefulde måneder. 

Så jeg står lidt fortabt, når det kommer til prævention. 

Jeg ved ikke, om jeg tør prøve en hormonspiral, da det er samme hormoner som minipiller, og jeg er bange for at få de samme bivirkninger igen. 

Pesar har jeg aldrig prøvet, så jeg søger nogen med erfaringer i brug af sådanne, og om det er svært at få den ordenligt på plads. Hvor lang tid tager det at få det på plads? Ja, general erfaring, der kan deles, vil blive sat pris på. 

Hvis I ellers har råd til prævention, tager jeg også gerne imod det. 

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg skal have fundet noget prævention, hvilket ikke blot er lige til.

Jeg kan ikke tåle p-piller, p-ring osv.

Jeg har for nogle år siden haft en kobberspiral, men jeg fik så mange bivirkninger i form af konstante blødninger og smerter, at jeg fik den taget ud efter 2-3 måneder.

Senest prøvede jeg minipiller, men jeg fik udslæt og kløe over hele kroppen og måtte tage antihistaminer flere gange dagligt for overhovedet at kunne fungere, så dem stoppede jeg med efter to meget smertefulde måneder. 

Så jeg står lidt fortabt, når det kommer til prævention. 

Jeg ved ikke, om jeg tør prøve en hormonspiral, da det er samme hormoner som minipiller, og jeg er bange for at få de samme bivirkninger igen. 

Pesar har jeg aldrig prøvet, så jeg søger nogen med erfaringer i brug af sådanne, og om det er svært at få den ordenligt på plads. Hvor lang tid tager det at få det på plads? Ja, general erfaring, der kan deles, vil blive sat pris på. 

Hvis I ellers har råd til prævention, tager jeg også gerne imod det. 

På forhånd tak. 

Jeg elsker mit pessar!

Jeg har været en del igennem ifht hormonprævention og det fungerer bare ikke for mig. Pessaret er mega nemt at få til at sidde ordenligt, og det mærkes ikke når først det sidder. - Jeg bruger så også menstruationskop, så jeg har lidt øvelse i at få sådan noget til at sidde godt deroppe

Jeg bruger caya-pessar fra worldcare.dk. Det skal bruges sammen med en sæddræbende creme de kalder  caya gel. 

Jeg vil til enhver tid anbefale det! - Særligt hvis man har oplevet problemer med anden prævention.

Anmeld Citér

25. januar 2018

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg elsker mit pessar!

Jeg har været en del igennem ifht hormonprævention og det fungerer bare ikke for mig. Pessaret er mega nemt at få til at sidde ordenligt, og det mærkes ikke når først det sidder. - Jeg bruger så også menstruationskop, så jeg har lidt øvelse i at få sådan noget til at sidde godt deroppe

Jeg bruger caya-pessar fra worldcare.dk. Det skal bruges sammen med en sæddræbende creme de kalder  caya gel. 

Jeg vil til enhver tid anbefale det! - Særligt hvis man har oplevet problemer med anden prævention.

Tusinde tak for svar!

Hvor lang tid før, skal det sættes op? Og skal man tage den ud efter hver gang, eller kan den sidde en hel aften/nat? 

Jeg var lige inde og kigge på hjemmesiden, og det ser jo meget godt ud. 

Anmeld Citér

25. januar 2018

MamaGulloev

Anonym skriver:

Tusinde tak for svar!

Hvor lang tid før, skal det sættes op? Og skal man tage den ud efter hver gang, eller kan den sidde en hel aften/nat? 

Jeg var lige inde og kigge på hjemmesiden, og det ser jo meget godt ud. 

Det kan sættes op, op til 2 timer før. Hvis det sidder længere skal der mere sæddræbende creme til. Der medfølger en lille sprøjte så det er nemt at putte derop hvis det er nødvendigt.

Men du kan lige så fint sætte det op 2 minutter før I hopper på hinanden

Det skal sidde mindst 4 timer efter sædafgang i dig, for at være sikker på at cremen har dræbt alle sædcellerne.

Anmeld Citér

25. januar 2018

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Det kan sættes op, op til 2 timer før. Hvis det sidder længere skal der mere sæddræbende creme til. Der medfølger en lille sprøjte så det er nemt at putte derop hvis det er nødvendigt.

Men du kan lige så fint sætte det op 2 minutter før I hopper på hinanden

Det skal sidde mindst 4 timer efter sædafgang i dig, for at være sikker på at cremen har dræbt alle sædcellerne.

Det er godt nok smart og mere eller mindre præcis, hvad jeg har ledt efter. Tusinde tak!

Jeg må få bestilt en, og så håber jeg, at den her metode virker på mig. Det er også den eneste prævention, jeg ikke har prøvet! 

TAK 

Anmeld Citér

25. januar 2018

MamaGulloev

Anonym skriver:

Det er godt nok smart og mere eller mindre præcis, hvad jeg har ledt efter. Tusinde tak!

Jeg må få bestilt en, og så håber jeg, at den her metode virker på mig. Det er også den eneste prævention, jeg ikke har prøvet! 

TAK 

Hov jeg læste lige igen, den skal sidde mindst 6 timer efter samleje. Bare så du får rigtig info

Og selv tak! Den er nemlig super smart! Det er virkelig LØSNINGEN for mig Håber det også bliver det for dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.