Mom skriver:
Jeg tænker, at jeg syntes de skal have en gave. Hvorfor ikke hylde at de har taget et aktivt valg, om ikke at stå i kirken og sige de tror på gud, hvis de i virkeligheden ikke gør det?
Min store søn fravalgte konfirmationen, da han ikke tror på gud, og vi har valgt at bliver man ikke konfirmeret, får man ikke en stor fest, men man kan holde en middag for den nærmeste familie, og man kan få en lille rejse istedet. De som kom med til middagen, havde lige så store gaver med, som var han blevet konfirmeret, da de gerne ville anerkende at han havde truffet et voksent valg 
Jeg tror, mange unge i dag reflekterer mere over det, end vi gjorde.
Min niece var i tvivl om hun ville konfirmeres, og hun besluttede sammen med sine forældre, at hun ville begynde at gå til præst og så se, hvad hun tænkte om det. Hun er kommet frem til, at hun vil konfirmeres, og jeg tænker, at det er et lige så aktivt og voksent valg som at beslutte, at man ikke vil konfirmeres.
Der er sikkert mange, som kun bliver konfirmeret p.gr.a. fest og gaver, men jeg tror faktisk, at mange af dem, der bliver konfirmeret gør de, fordi de er troende (eller fordi "tror halvt" som min niece siger)
Når det så er sagt så ville jeg komme med en gave uanset hvad.
Anmeld
Citér