Jeg tog skridtet i oktober måned sidste år, og sagde at det var slut, efter vi i halvanden måned havde forsøgt at give det en chance mere. Jeg havde bare intet at give af. Inden det havde jeg også gået og opvejet for og imod skilsmissen i flere måneder, og ærligt talt har der også været en periode inden da, hvor jeg har holdt mig selv fra at indse at det var slut.
Min pointe er, at når man er nået dertil hvor du også er, har man været mange overvejelser igennem, som modparten måske ikke har.
Prøv at forklar ham tidsperspektivet i det (hvis du ikke allerede har gjort det). Og hvis følelserne ikke er der mere, er den jo ikke længere!
Hos os var vi ikke enige om at blive skilt (og er det stadig ikke). Det er vildt hårdt at gå op ad en, som er såret og som gerne vil, og måske endda prøver. Vi har også hus sammen, som ingen af os har råd til alene. Løsningen er blevet at vi bor hos vores søn i huset en uge på skift. Jeg har lejet et værelse i en kælder, hvor jeg bor når jeg ikke er i huset, og han har et andet sted når han er væk. Vi har lidt overlap indimellem for vores søns skyld, men jeg tror ikke det er godt for min eks. Han håber hele tiden på at jeg skifter mening.
Har I fortalt det til familie/venner? Det kan måske hjælpe ham med at forstå alvoren i din beslutning.
Ønsker dig det bedste, men det kan godt blive en hård tid. Til gengæld er der lys på den anden side!
Anmeld
Citér