Et års forsøg men ingen resultat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. januar 2018

Anonym trådstarter

God aften skønne damer

Nu har jeg prøvet på at blive gravid i lidt over et år. Men desværre uden resultater. Er det noget med at man siger at man skal give det et år og så tage til lægen hvis der ikke er sket noget? Jeg er sund og rask og midt i 20'erne så det bekymre mig ret meget at der ikke er sket noget endnu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2018

Sb11

Jeg kender det alt for godt.. det er så fustrende 

Kontakt din læge, det ville jeg helt sikkert gøre  held og lykke. 

Anmeld Citér

24. januar 2018

FruSteffensen

Man skal have forsøgt i et år (6 mdr hvis man er 35+) før man kan henvises til udredning og behandling. Dermed ikke sagt at det er en magisk grænse hvor det aldrig kommer til at lykkes for jer uden hjælp. Det er bare på det tidspunkt I er berettiget til gratis hjælp. Hvis I fortsat har mod på at prøve selv, kan I sagtens det.

Det er dog værd at bemærke at der er lang ventetid på IVF behandlinger i Hovedstadsområdet (Inseminationer/IUI kan man få gratis også på private klinikker hvis man har en henvisning), og da I ikke ved om der er noget galt og i så fald hvad der er galt, kan det give mening i hvert fald at få lavet en udredning hos en gynækolog. Din kæreste skal aflevere en sædprøve til analyse og du skal scannes og have taget en blodprøve. Med resultaterne af disse kan en gynækolog rådgive jer om I skal på venteliste til behandling eller om det giver mening at fortsætte med at prøve selv, hvis I altså har lyst til det.

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.