Er det hormonerne der fjerner mine følelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er andengangs gravid, og har mistet nærmest alle mine følelser for min mand. 

Jeg kan ikke mærke kærligheden til ham, og har slet ikke lyst til at have fysisk kontakt med ham. Det piner ham meget, og jeg har dårlig samvittighed fordi jeg har det sådan. 

I den første graviditet var det også sådan, dog ikke så slemt. Jeg var faktisk overbevist om at jeg skulle være alene mor, lige indtil fødslen, hvor jeg blev “normal” igen. 

Er det normalt at have det sådan her, når man er gravid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2018

Anonym

Om det er normalt ved jeg ikke men jeg tænker det sagtens kan være hormonerne. At manden pludselig ikke er "vigtig" fordi alt fokus og kærlighed er til børnene.. at de får så meget kærlighed så alt andet virker ligegyldigt..  sån havde jeg det ihvertfald. Havde det mere som en ven end kæreste, hvilke os ændrede sig igen gudskelov 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Jeg er andengangs gravid, og har mistet nærmest alle mine følelser for min mand. 

Jeg kan ikke mærke kærligheden til ham, og har slet ikke lyst til at have fysisk kontakt med ham. Det piner ham meget, og jeg har dårlig samvittighed fordi jeg har det sådan. 

I den første graviditet var det også sådan, dog ikke så slemt. Jeg var faktisk overbevist om at jeg skulle være alene mor, lige indtil fødslen, hvor jeg blev “normal” igen. 

Er det normalt at have det sådan her, når man er gravid? 

Jeg tror ikke, det er helt unormalt. Da vi ventede den første, gik vi til fødselsforberedelse hos en jordemoder, som sagde, at på baggrund af hendes viden om graviditeter og dét at være nybagt forælder sammenholdt med skilsmissestatistikkerne, så kunne hun kun råde gravide par til at love hinanden ikke at drage nogen forhastede konklusioner og blive skilt under graviditeten eller inden for de første to år af barnets liv... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.