Baby ligger for højt i bækkenet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.656 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er 39+8 og var til jordemoder i dag, hvor jeg blev undersøgt indvendigt. Jeg har stadig væk 3 cm livmoderhals tilbage og er kun 1 finger åben. Hun sagde, det skyldes, barnet ligger for højt oppe i mit bækken og derfor ikke trykker ned på livmodermunden.

Hvad kan jeg gøre for, at barnet synker længere ned?

Jeg er sengeliggende med bækkenløsning og bruger krykker og gangstativ i hjemmet til at komme rundt med - så lange gåture, dans osv kan ikke lade sig gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2018

Baby2017

Anonym skriver:

Jeg er 39+8 og var til jordemoder i dag, hvor jeg blev undersøgt indvendigt. Jeg har stadig væk 3 cm livmoderhals tilbage og er kun 1 finger åben. Hun sagde, det skyldes, barnet ligger for højt oppe i mit bækken og derfor ikke trykker ned på livmodermunden.

Jeg er sengeliggende med bækkenløsning og bruger krykker og gangstativ i hjemmet til at komme rundt med - så lange gåture, dans osv kan ikke lade sig gøre.

Kan du sidde og hoppe forsigtigt på en yoga bold? Det gjorde jeg de sidste uger af graviditeten. Det var jm. Der anbefalede det netop for at få baby ned i bækkenet. Allerede dagen inden jeg fik veer var jeg 2 cm. Åben og ingen livmoderhals

Anmeld Citér

23. januar 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Her stod storesøster aldrig fast, lige meget hvad jeg gjorde kom hun ikke ned... Efter en fødslen havde stået på i + 25 timer fik jordemoeren den glimrende idé at jeg skulle prøve at presse hende ned, så jeg måske kunne få nogle presseveer. Hun fløj så nærmest hele vejen ud  hun holdte lige en pause da hovedet var ude. Lidt ligesom at smutte en mandel.. 

Vil lige tilføje at det ikke er en skræmme historie, jeg havde en dejlig fødsel på trods af de mange timer og jeg havde ingen smerter overhovedet mens hun blev født

Anmeld Citér

23. januar 2018

Anonym trådstarter

Baby2017 skriver:

Kan du sidde og hoppe forsigtigt på en yoga bold? Det gjorde jeg de sidste uger af graviditeten. Det var jm. Der anbefalede det netop for at få baby ned i bækkenet. Allerede dagen inden jeg fik veer var jeg 2 cm. Åben og ingen livmoderhals

God ide! Jeg har lige bestilt en yogabold nu og vil prøve det!

Anmeld Citér

23. januar 2018

Anonym trådstarter

jjuhl skriver:

Her stod storesøster aldrig fast, lige meget hvad jeg gjorde kom hun ikke ned... Efter en fødslen havde stået på i + 25 timer fik jordemoeren den glimrende idé at jeg skulle prøve at presse hende ned, så jeg måske kunne få nogle presseveer. Hun fløj så nærmest hele vejen ud  hun holdte lige en pause da hovedet var ude. Lidt ligesom at smutte en mandel.. 

Vil lige tilføje at det ikke er en skræmme historie, jeg havde en dejlig fødsel på trods af de mange timer og jeg havde ingen smerter overhovedet mens hun blev født

Det var mest, fordi jeg fik at vide, at fødslen ikke går igang, før barnets hoved står og presser ned mod livmodermunden...

Anmeld Citér

23. januar 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl
Anonym skriver:

Det var mest, fordi jeg fik at vide, at fødslen ikke går igang, før barnets hoved står og presser ned mod livmodermunden...

Her fik vandet 40+5... Så det kan godt lade sig gøre ❤ Men håber for dig at bolden kan gøre tricket. Det er hårdt med sådan en stor baby der ikke er faldet ned

Anmeld Citér

23. januar 2018

Baby2017

Anonym skriver:

God ide! Jeg har lige bestilt en yogabold nu og vil prøve det!

Fedt! Hvis du kan er det også en god ide med cirkelbevægelser på bolden

Anmeld Citér

23. januar 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Mit vand gik i 36+6, og fordi baby stod højt i bækkenet skulle jeg være liggende de første timer af fødslen i følge jordemoderen. Jeg fik siden lov at sidde på en yogabold. Hun var i øvrigt ude under 6,5 time efter vandafgang, og det var en dejlig fødsel  Hvor højt hun stod kan jeg ikke svare på, men de var nervøse for om jeg kunne risikere af få afklemt navlestrengen, hvis jeg stod op. 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg har født 2 børn som ikke stod fast og havde derfor også en lidt længere pressefase. Begge dejlige fødsler som er startet selv - så den del skal du ikke lade dig bekymrer over.

Jeg blev dog hentet med ambulance grundet vandafgang og risiko for at barnet kan blive viklet ind i navlestrengen. så stod ikke op før baby var kommet godt ned i bækkenet - men alt var stille og roligt :-)

Anmeld Citér

23. januar 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Det er ikke sandt, fødslen med min søn startede imens han stod højt i bækkenet. Dog først 41+3

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.