Ang lægeskift og fælles forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må min ex skifte læge på vores datter uden mit samtykke ved fælles forældremyndighed ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.903 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg har nogle børn med min ex. De har samme lægehus som mig og ham. Vi har et barn hver på adressen. Nu har han skrevet til mig at han har rykket ham selv og vores ene barn ( som han har på adressen) til en anden læge. Uden at vende den med mig. Må han det? Bare flytte hende når vi har fælles forældremyndighed ? 

Jeg er godt tilfreds med min og børnenes læge og vil ikke flytte dem . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg har nogle børn med min ex. De har samme lægehus som mig og ham. Vi har et barn hver på adressen. Nu har han skrevet til mig at han har rykket ham selv og vores ene barn ( som han har på adressen) til en anden læge. Uden at vende den med mig. Må han det? Bare flytte hende når vi har fælles forældremyndighed ? 

Ja det må han gerne. Når barnet har adresse hos ham og hun er under 15 år. Så følger hun farens læge. Dvs hvis far flytter læge så gør hun også. Også uden din accept 

Anmeld Citér

21. januar 2018

Newsence

Ja det må han gerne.

som en anden skriver så følger børn under 15 automatisk med forældren som har bopæl på barnet. 

Forestil dig at du var godt og grundig utilfreds med din læge og så ikke måtte vælge anden læge grundet din Eks ? 

Din Eks har sikkert sine grunde til at flytte læge og så længe det er i samme by går det nok og du har jo præcis samme rettigheder ved den nye læge som ved den gamle 

Anmeld Citér

23. januar 2018

Morigenigen

Anonym skriver:

Hvis han er bopælsforælder, må han godt. Det der med fælles forældremyndighed betyder ikke noget, når man er skilsmissepar. Langt de fleste forældre deler forældremyndigheden. Det, der er afgørende er, hvem der er bopælsforælder, og hvem der er samværsforælder. Bopælsforældren har kort sagt flere rettigheder og større ansvar end samværsforældren.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.