Baby vågen om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
5 svar
3 synes godt om
21. januar 2018

Anonymor

Jeg er lidt i tvivl om, hvad man gør. Det er mit tredje barn, men kan sgu ikke huske fra de andre. 

Hvad har i gjort, når jeres spædbørn var vågne om natten? Her er der tale om min søn på 1 måned. Spædbørn har jo ingen døgnrytme, og det kan man ikke forvente, men tænker på samme tid, at man lige så godt fra start kan signalere overfor den lille, hvornår det er nat og hvornår det er dag. 

Det jeg tænker på er, om I ville tage den lille op og snakke med, når nu han er vågen, eller om i ville lade barnet ligge i mørket med en hånd på sig eller noget og forsøge at signalere at det er sovetid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2018

Stivdie

Her er junior 2,5 måned gammel, og i min optik stadig lige det mindste til sovetræning og døgnrytme (mener det tidligst er ved 3-4 måneder det kan påbegyndes).

Jeg ammer, så når hun melder sig, så kommer hun over i min seng at ligge tæt, og så ammer vi liggende, hvilket jeg kun gør om natten. Hvis hun så ikke falder i søvn undervejs, så bliver vi liggende i min seng med helt dæmpet belysning og "snakker" lidt inden hun bliver genputtet. Men vi bliver i sengen og vi bliver liggende (medmindre hun skal have ren ble) med svag belysning. Indtil videre har det virket ret fint, og det er kun få gange, hun har haft behov for "samtale".

Anmeld Citér

21. januar 2018

Bb2015

Jeg tænker det samme som Stivdie 

Har ikke født nr 2 endnu, men tanken er at det kommer til at foregå i vores seng liggende medmindre der er bleskift som bliver ved svag belysning. Vil også mene at 1 måned er for tidligt med sovevaner. Så længe der er så lidt belysning som muligt så viser man jo også indirekte barnet at det er nat  

Anmeld Citér

21. januar 2018

Thea14

Hvis han ikke er utilfreds, men blot vågen, så ville jeg lade ham ligge. Er han sulten skal han selvfølgelig have mad og græder han skal han tages op og trøstes. Men jeg ville så vidt muligt, uden han bliver ked, gøre så lidt som muligt. Ikke tænde lys og ikke for meget snak og pludren. Er en hånd på maven nok til ro, så gør det.

Ja 1 måned er for tidligt at få en døgnrytme ind. Men jeg syntes ikke det er for tidligt at sende nogle signaler om at nu er det nat og nu leger vi ikke. Man kan lige så godt gøre det nemt for sig selv og starte det tidligt. - og så længe barnet ikke græder og er dybt ulykkelig, så tager det altså ikke skade af at ligge vågen uden opmærksomhed.

Anmeld Citér

21. januar 2018

Baby2017

Anonymor skriver:

Jeg er lidt i tvivl om, hvad man gør. Det er mit tredje barn, men kan sgu ikke huske fra de andre. 

Hvad har i gjort, når jeres spædbørn var vågne om natten? Her er der tale om min søn på 1 måned. Spædbørn har jo ingen døgnrytme, og det kan man ikke forvente, men tænker på samme tid, at man lige så godt fra start kan signalere overfor den lille, hvornår det er nat og hvornår det er dag. 

Det jeg tænker på er, om I ville tage den lille op og snakke med, når nu han er vågen, eller om i ville lade barnet ligge i mørket med en hånd på sig eller noget og forsøge at signalere at det er sovetid? 

Min sp. Sagde at man skulle signalere at det var nat. Dvs. Dæmpet belysning ved amning og bleskift og ikke som sådan snakke og opmuntre til vågentid, men derimod bare stille de behov baby har og så ligge baby til at sove videre. Self. Hvis baby græder efter at være blevet lagt skal den trøstes

Anmeld Citér

29. januar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har lige fra start signaleret at det var nat. Dvs der er ro, svag belysning og ingen snak. Når han vågnede fik han skiftet ble, fik bryst og faldt så som regel i søvn ved brystet. Vi har aldrig haft et problem med at han ville op om natten eller noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.