Hvornår mærkede I liv for første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår mærkede du liv?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

715 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2018

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften spørger - hvornår mærkede I liv for første gang? Var I i tvivl om, om det var baby eller bare lidt rumsteren i fordøjelsessystemet, eller var det bare helt tydeligt? 

Jeg er kun i uge 15, men er så forfærdeligt utålmodig efter at mærke baby. Ved godt, at der sandsynligvis kommer til at gå en måneds tid endnu, men jeg kan forstå, at det er meget forskelligt, og at det også kommer an på, hvordan moderkagen ligger.

Hvis I har været gravide flere gange, vil jeg gerne høre, hvordan det var i jeres første graviditet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja, som overskriften spørger - hvornår mærkede I liv for første gang? Var I i tvivl om, om det var baby eller bare lidt rumsteren i fordøjelsessystemet, eller var det bare helt tydeligt? 

Jeg er kun i uge 15, men er så forfærdeligt utålmodig efter at mærke baby. Ved godt, at der sandsynligvis kommer til at gå en måneds tid endnu, men jeg kan forstå, at det er meget forskelligt, og at det også kommer an på, hvordan moderkagen ligger.

Hvis I har været gravide flere gange, vil jeg gerne høre, hvordan det var i jeres første graviditet 

Jeg mærkede liv i uge 14. Jeg var ikke i tvivl om det var rumlen da min mave aldrig har følt sådan, min moderkage ligger ud mod maveskindet. Jeg er førstegangsgravid. 

Anmeld Citér

20. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Kan ikke huske præcis hvor langt jeg var så skal jeg regne. Men det var før Nf. Mærkede det i form af sådan nogle underlige bobler nede ved skambenet. 

Rigtige spark mærkede jeg først omkring uge 18-20 stykker. Min moderkage lå bagerst 

Anmeld Citér

20. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg mærkede liv i uge 14. Jeg var ikke i tvivl om det var rumlen da min mave aldrig har følt sådan, min moderkage ligger ud mod maveskindet. Jeg er førstegangsgravid. 

Wow, det var tidligt! Især når din moderkage ligger ud mod maven 

Anmeld Citér

20. januar 2018

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Kan ikke huske præcis hvor langt jeg var så skal jeg regne. Men det var før Nf. Mærkede det i form af sådan nogle underlige bobler nede ved skambenet. 

Rigtige spark mærkede jeg først omkring uge 18-20 stykker. Min moderkage lå bagerst 

Det har da været tidligt så! Har godt hørt at det mest føles som bobler i starten 

Anmeld Citér

20. januar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Det har da været tidligt så! Har godt hørt at det mest føles som bobler i starten 

Det overraskede mig også meget at jeg mærkede dem så tidligt. Men jordmoderen til Nf scanningen bekræftede at det var graviditeten jeg havde mærket når det sad det og på den måde jeg beskrev boblerne.  

Anmeld Citér

20. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Første gang, mærkede jeg graviditeten med hele kroppen, allerede i uge 5-6. Ikke det samme som at mærke barnet eller fosteret selvfølgelig, men jeg kan ikke forklare det bedre end jeg alligevel kunne mærke et fremmed liv indeni. Anden gang, mærkede jeg ikke noget i starten, testede positivt i uge 6, men omkring uge 12-13, føltes det helt sikkert som en fysisk vished om liv og hjertebanken. Havde ikke rigtig bobler eller lignende senere hen, men mere små tryk eller omvendt træk. Lyder mærkeligt, men ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.

Anmeld Citér

20. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Wow, det var tidligt! Især når din moderkage ligger ud mod maven 

Jordemoder blev også overrasket. Jeg mærkede det også omkring skambenet. Tillykke med din graviditet 

Anmeld Citér

20. januar 2018

Christabelle

Fik trykket uge 17+, men det var i uge 16+

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.