Udslæt/eksem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.201 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2018

Sitrani

Hej!

Jeg har en datter på 3 år, som bliver ved med at få udslæt på hele kroppen. Mest på underarmene, siderne af ryggen og nederst på lænden, men generelt lidt over det hele. Se billeder for udseende af udslættet.

Det er tørt og nupret, og det klør.

Vi har været ved lægen et par gange. Første gang fil vi meldingen børneeksem, og at vi skulle smøre hende med en god creme. Vi købte Exomega fra Aderma. Anden gang var min datter så plaget af det, og det blussede meget op og knopperne var hævede og kløede ulideligt meget. Så lægen udskrev hormoncreme og det hjalp meget. Udslættet gik helt væk og min datter fin helt normal hud igen. Vi overvejer nu om det kan være overfølsomhed overfor noget? Vi vasker kun med parfumefri vaskepulver og bader hende i parfumefri shampoo osv.

nogen med erfaringer med denne slags udslæt?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Må give lægen ret, synes også det ligner børneeksem.

Anmeld Citér

19. januar 2018

Sitrani

Meyer skriver:

Må give lægen ret, synes også det ligner børneeksem.

Okay. Men det blusser nogle gange helt vildt op, er det normalt med børneeksem?

Anmeld Citér

19. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det ka også ligne nældefeber.. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. januar 2018

Sitrani

StineW79 skriver:

Det ka også ligne nældefeber.. Vh Stine 

Men nældefeber har man vel ikke i så lange perioder?? Hun har haft det i flere måneder...

Anmeld Citér

19. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Sitrani skriver:

Men nældefeber har man vel ikke i så lange perioder?? Hun har haft det i flere måneder...

Altså normalt er det væk i løbet af 24 timer, men som jeg har læst, ka det også være kronisk? Men tør self ik lægge hovedet på blokken! Vh Stine 

Anmeld Citér

20. januar 2018

Mamacita til 2 piger

Det ligner børneeksem. 

Børneeksem i udbrud behandles med hormoncreme. Når det ikke er i udbrud behandles med fed creme hver dag. 

Børneeksem kommer af at børnene ikke selv kan danne fedstoffet i huden. Men de vokser sig som regel fra det omkring skolealderen.

Jeg har 2 piger med børneeksem og der er Helo creme fra faaborg pharma klart den bedste. Vi bruger faktisk meget sjældent hormoncreme længere fordi vi formår at holde husen fugtet. 

Meget varmt vand i fx svømmehal og generelt bad udtørrer huden. Det anbefales derfor at børn med tendens til børneeksem kun bades et par gange i ugen. 

Kosten har stor indflydelse. Får vores meget sukker blusser det op og husker vi at få mange af de gode fedtsyrer som omega 3 osv. så hjælper det på det.  

Anmeld Citér

20. januar 2018

Ea1

I skal bede jeres læge om at henvise jer til en hudlæge eller hudafdeling på sygehus. 

Min datter har både børneeksem og er multiallergiker, og vi er først nu, efter 3 år, ved at finde helt ud af hvordan hun skal behandles.

børneeksem skal ofte behandles med steriod cremer, hvilket er på recept. Så afsted med jer, det er jeres lille barn der lider, børneeksem er ikke for sjov, det nedsætter virkelig livskvaliteten hos børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.