Sex efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er lidt forvirret og tænker på, om nogen måske kunne have en logisk forklaring eller har prøvet det samme. 

Vi har lige haft sex for første gang efter fødslen, som var for en måned siden. Og jeg var virkelig nervøs for om han kunne mærke noget. Har gjort meget ud af knibeøvelser, men alligevel. Samt vi plejer jo ikke at bruge beskyttelse, men nu brugte vi kondom som jo yderligere kan nedsætte følsomheden.

Og min kæreste synes det var helt fantastisk, og var vildt forvirret fordi han synes jeg føles strammere end før fødslen?! Til gengæld fik jeg ikke rigtig noget ud af det, og synes ikke jeg mærkede det vilde, men det kan også ske det skyldes jeg var nervøs og bange for det ville gøre ondt eller være nederen for min kæreste. 

Men er det ikke underligt hvis det føles strammere end før når jeg ikke selv mærkede så meget? Jeg ved han ikke lyver, vi taler meget ærligt om den slags, og han holdt ikke ret længe, det var tydeligt at høre det var virkelig godt for ham.. 

Hilsen en forvirret kvinde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2018

Lf

Jeg VAR faktisk strammere efter jeg havde født, og er det stadig. Er du blevet syet? For så kan der være syet skævt og dette kan gøre at det føles anderledes stramt. Det kan også være du stadig er hævet. 

Anmeld Citér

17. januar 2018

januar16

Min mand synes også det var dejligt. Også med kondom. Det tog til gengæld meget lang tid for mig før det holdt op med at gøre ondt. Havde dog også en grad to bristning.

Jeg har en teori om at den lange pause gør penis lettere at begejstre  

Anmeld Citér

18. januar 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Jeg er lidt forvirret og tænker på, om nogen måske kunne have en logisk forklaring eller har prøvet det samme. 

Vi har lige haft sex for første gang efter fødslen, som var for en måned siden. Og jeg var virkelig nervøs for om han kunne mærke noget. Har gjort meget ud af knibeøvelser, men alligevel. Samt vi plejer jo ikke at bruge beskyttelse, men nu brugte vi kondom som jo yderligere kan nedsætte følsomheden.

Og min kæreste synes det var helt fantastisk, og var vildt forvirret fordi han synes jeg føles strammere end før fødslen?! Til gengæld fik jeg ikke rigtig noget ud af det, og synes ikke jeg mærkede det vilde, men det kan også ske det skyldes jeg var nervøs og bange for det ville gøre ondt eller være nederen for min kæreste. 

Men er det ikke underligt hvis det føles strammere end før når jeg ikke selv mærkede så meget? Jeg ved han ikke lyver, vi taler meget ærligt om den slags, og han holdt ikke ret længe, det var tydeligt at høre det var virkelig godt for ham.. 

Hilsen en forvirret kvinde

Hej du, 

Min teori er, at alle musklerne i den region har været på overarbejde. Først med at bære baby, så med at flytte sig for baby (fødslen) og til sidst med intensiv træning for at blive strammet op efter baby. Alt det kan vel rimeligt nok give hævelser, hvilket kan forklare, hvad I begge har oplevet. Hans oplevelse af, at du var strammere, fordi der rent faktisk er mindre plads på grund af hævelsen. Og din oplevelse af ikke at mærke så meget, fordi der ligger væskepuder (hævelsen) ud over nerveenderne - og så fjerner nervøsiteten selvfølgelig opmærksomheden fra underlivet til hovedet. Hvis du bruger krudt på at tænke over, hvad din kæreste mon mærker, om det gør ondt og hvorfor du mon ikke mærker så meget, så har du jo ikke givet dig så meget hen, hvilket er helt normalt den første tid efter fødslen. Giver det mening? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.