Ferie uden børn under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må man rejse udenlands uden sit barn mens man modtager barselsdagpenge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.601 visninger
11 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2018

Anonym trådstarter

For lige at slå det fast, så har jeg ikke planer om at rejse uden børnene. Spørger udelukkende fordi jeg netop har haft debatten to gange indenfor kort tid.

Så er der nogen af jer der ved om man på rejse på ferie (til udlandet), uden børn mens man er på barsel og får barselsdagpenge? 

Min svigermor og min mor holder på at man selvfølgelig godt må det og det skal andre da ikke blande sig i.

Jeg mener at man jo får barselsdagpengene for at være sammen med sit eget barn. Ikke for at man kan overlade barnet til en anden i 5 dage. Så jeg tror ikke på man kan rejse uden barnet og stadig få barselsdagpenge. - og så syntes jeg bare det ville være helt forkert at gøre, men det er jo ikke det det drejer sig om.

Er der nogen der kender de egentlige regler omkring det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2018

Carina:-)

Ikke lige om rejser-men kender selv et par stykker der har kylet rollingen i inst. og så gået og hygget sig på barsel uden barn.

Det er kun de første mdr der er øremærket barnet- 

Så tænker at lige som man må benytte pasning uden at have behovet,må man også rejse uden sit barn under barsel - men ved det ikke 100% 

Anmeld Citér

17. januar 2018

LilleAsMor

Det mener jeg ikke, at man må. Mener, at man skal have dagligt kontakt (fysisk) til sit barn. 

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Barsel-oversigt/Barsel-loenmodtagere/Barsel-kontakt-barn

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tobabyer

Er der ikke også noget med at man helt generelt skal oplyse til udbetaling Danmark hvis man rejser/holder ferie? Fordi at barselsdagpengene ikke kan udbetales under ferie? 

Jeg ved det ikke, synes bare jeg læste det et sted

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym trådstarter

Tobabyer skriver:

Er der ikke også noget med at man helt generelt skal oplyse til udbetaling Danmark hvis man rejser/holder ferie? Fordi at barselsdagpengene ikke kan udbetales under ferie? 

Jeg ved det ikke, synes bare jeg læste det et sted

Man må gerne holde ferie, man kan bare ikke få feriepenge udbetalt samtidig. Men det er fuldt ud tilladt at rejse med baby. Om man passer baby hjemme eller i udlandet er nemlig ligegyldigt..

Anmeld Citér

17. januar 2018

Ayasmor

Anonym skriver:

Man må gerne holde ferie, man kan bare ikke få feriepenge udbetalt samtidig. Men det er fuldt ud tilladt at rejse med baby. Om man passer baby hjemme eller i udlandet er nemlig ligegyldigt..

Men her er jo tale om ferie, uden baby

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Men her er jo tale om ferie, uden baby

Præcis - men nu blev der svaret at man slet ikke kunne holde ferie/rejse under barsel. Men det må man altså gerne med baby... om man må uden er det tydeligvis delte meninger om.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Ayasmor

Anonym skriver:

Præcis - men nu blev der svaret at man slet ikke kunne holde ferie/rejse under barsel. Men det må man altså gerne med baby... om man må uden er det tydeligvis delte meninger om.

Ahh... den misforstod jeg lige, beklager. Læste det lige som et svar til oprindelige spørgsmål 

Anmeld Citér

18. januar 2018

alenemor42

årh mon ikke man bare skulle stikke sin moralske pibe ind og lade folk gøre som de selv har lyst til.

Det er helt lovligt 

Anmeld Citér

18. januar 2018

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

årh mon ikke man bare skulle stikke sin moralske pibe ind og lade folk gøre som de selv har lyst til.

Det er helt lovligt 

Er du sikker på det? Der står jo at man under barsel skal have daglig kontakt med barnet, det er jo lidt svært hvis man ikke befinder sig i samme land. (Medmindre man rejser den ene dag og kommer hjem dagen efter)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.