Hvordan er i tyveriesikkret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2018

MorTil3+

Vi har videoovervågning flere steder på grunden. Vi bor på en nedlagt landejendom og har i laden et autoværksted. Vi har to vagthunde som bor i værkstedet og kan gå ud og ind som det passer dem. Derudover har vi høj indhegning rundt om hele grunden og låger i vores to indkørsler som bliver låst både om natten og når vi ikke er hjemme. Vi har lys flere steder med bevægelsescensor. Vi har aldrig haft indbrud her, men i vores tidligere hus var der forsøg på indbrud, de smadrede en rude og vupti så havde de hundene efter dem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2018

Troldemommi

StineW79 skriver:

Ja som overskriften siger, så ku jeg godt tænke mig at høre hvordan i har tyverisikkeret jeres hus og hvorfor i har valgt som i har gjort?

Er det fordi i har haft indbrud før, og gerne vil undgå gentagelser? Hvis ja har det så virket??

Jeg spørg fordi der har været indbrud i et hus på vores vej. Det er ik første gang, der er indbrud i det hus, men det er første gang i flere år.

I ka self svare ano! Vh Stine 

Vi låser vist kun næsten altid vores dør når vi går hjemmefra, men vi har en Else, hun er vores nabo og ser Alt, og det er skræmmende men sandt ��

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

StineW79 skriver:

Ja som overskriften siger, så ku jeg godt tænke mig at høre hvordan i har tyverisikkeret jeres hus og hvorfor i har valgt som i har gjort?

Er det fordi i har haft indbrud før, og gerne vil undgå gentagelser? Hvis ja har det så virket??

Jeg spørg fordi der har været indbrud i et hus på vores vej. Det er ik første gang, der er indbrud i det hus, men det er første gang i flere år.

I ka self svare ano! Vh Stine 

Jeg er simpelthen ikke helt med på, hvorfor folk laver alle de krumspring?

Vi bor ude på landet, langt ude på landet, hvis der kommer nogle, der vil stjæle, så kan de larme uden der er nogen til at høre det. Nærmeste security-firma ville være der efter ca 35 minutter, hvis de kørte med det samme.

Vi har kun værdier, der kan erstattes, så hvis vi får indbrud, så har vi en supergod forsikring, håber de tager al elektronik, så får vi en hurtig opgradering fra forsikringen og måske nye vinduer eller en dør, hvis de gør det ordentligt.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Lje

Anonym skriver:

Vi bor ude på landet, langt ude på landet, hvis der kommer nogle, der vil stjæle, så kan de larme uden der er nogen til at høre det. Nærmeste security-firma ville være der efter ca 35 minutter, hvis de kørte med det samme.

Vi har kun værdier, der kan erstattes, så hvis vi får indbrud, så har vi en supergod forsikring, håber de tager al elektronik, så får vi en hurtig opgradering fra forsikringen og måske nye vinduer eller en dør, hvis de gør det ordentligt.

Krumspring?

Helt fundamentalt: jeg vil ikke have folk, jeg ikke har inviteret, i mit hus! 

Det er for mig ikke det materielle. Jeg har råd til at udskifte mit elektronik uden et indbrud. Og de ting vi har, der er uerstattelige (for mig lige nu) - ja, de vil jo med tiden blive erstattet alligevel. 

Men utrygheden og følelsen af, at nogen har gjort mig ondt i mit eget hjem. Raget i mine ting. Overtrådt mine grænser.  Den kan mit forsikringsselskab ikke hjælpe mig med. 

Så at efterleve de 5 bedste råd fra fx Det Kriminalpræventive Råd virker, for mig, som logik. Det har krævet en minimal økonomisk investering og nogle timer. Det er der ikke meget krumspring over... 

Vh. 

Anmeld Citér

17. januar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Vi er i gang med at bygge hus, og vi får både alarm og videoovervågning.

derudover tror jeg på, at det gør en forskel med godt naboskab, så alle holder øje med hinandens huse.

Jeg er fuldstændig enig i det med det gode naboskab!

Også derfor jeg blir mega harm, når så der er indbrud 4 huse henne af vejen, og der bare ik er noget at gøre/høre, fordi de er kommet ind gennem deres have, fra en  offenlig sti. De har jo så kun den ene nabo, og de har ik hørt noget. Øv Øv altså! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. januar 2018

StineW79

MorTil3+ skriver:

Vi har videoovervågning flere steder på grunden. Vi bor på en nedlagt landejendom og har i laden et autoværksted. Vi har to vagthunde som bor i værkstedet og kan gå ud og ind som det passer dem. Derudover har vi høj indhegning rundt om hele grunden og låger i vores to indkørsler som bliver låst både om natten og når vi ikke er hjemme. Vi har lys flere steder med bevægelsescensor. Vi har aldrig haft indbrud her, men i vores tidligere hus var der forsøg på indbrud, de smadrede en rude og vupti så havde de hundene efter dem.

Ja et par store hund er helt sikkert gode at ha!! Også ka man jo bare håbe, at de får taget en bid af idioterne, der prøver at komme ind!!! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. januar 2018

StineW79

Anonym skriver:

Jeg vil sige at vi ik har noget af værdie, hvis man sku gøre det op i materielle ting. 

Til gængæld så har vi 2 indekatte, som jeg er helt sikker på at indbrudstyve nok er ret så ligeglade med. Hvilket i konsekvens ku betyde at vores indekatte, ville stikke af, og måske aldrig ville komme tilbage. Og dette ville for mig være total urstattelig og utilgiveligt. 

Udover det så har jeg faktisk prøvet at ha indbrud, mens jeg var hjemme og hele huset lå og sov. Jeg havde soveværelse over fællesstuen, hørte at havedøre blev åbnet, og nogen gik op af trappen. Jeg havde set min kamaratet sidde og sove i en stol kl 2.30, og tænkte at det var ham der rumsterede. Da så havedøren ik var blevet lukket 10-15 min sener gik jeg ned i mørke og lukkede og låste døren. Næste dag tog jeg på arbejde og da jeg kom hjem, var politiet der og vi havde fået stjålet en masse ting.

Jeg har næsten med sikkerhed låst tyven inde i huset og han har været der mens jeg gik rundt i mørket.

Jeg følte mig så krænket og utryk i MIT hjem og ku slet ik holde ud at være i huset. Endte med at flytte ind hos min xkæreste i et par mdrer.

Så jo jeg ka virkelig godt forstå at folk gør alt hva de ka for, at holde sådan nogle idioter ude!! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. januar 2018

StineW79

Lje skriver:

Krumspring?

Helt fundamentalt: jeg vil ikke have folk, jeg ikke har inviteret, i mit hus! 

Det er for mig ikke det materielle. Jeg har råd til at udskifte mit elektronik uden et indbrud. Og de ting vi har, der er uerstattelige (for mig lige nu) - ja, de vil jo med tiden blive erstattet alligevel. 

Men utrygheden og følelsen af, at nogen har gjort mig ondt i mit eget hjem. Raget i mine ting. Overtrådt mine grænser.  Den kan mit forsikringsselskab ikke hjælpe mig med. 

Så at efterleve de 5 bedste råd fra fx Det Kriminalpræventive Råd virker, for mig, som logik. Det har krævet en minimal økonomisk investering og nogle timer. Det er der ikke meget krumspring over... 

Vh. 

Så enig! Det er sådan en frygtlig følelse, ik at være tryk i sit eget hjem!!! Vh Stine 

Anmeld Citér

18. januar 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi har Verisure alarm og er ved at få skiftet vores låse ud. Derudover nogle kraftige lamper der tænder ved bevægelse ude foran alle tre døre. 

Vi har egentlig fået alarmen grundet tryghed i forhold til når vi, eller bare jeg, er hjemme og folk kan trænge ind. Det kom sig af at vi blev truet. Og det blev vi også nogle år tilbage. Derfor er den rar at kunne sætte den til fx når jeg går i bad alene hjemme, eller tager mig en lur efter aftenvagten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.