Onsdag aften blev min 8 måneder gamle dreng syg. Han var ret pylleret, men tjekkede ikke feber. Han blev puttet og havde en fin nat. Torsdag morgen, da han vågnede havde han 39,7 i feber. Hele dagen var han syg og blev puttet med 40,2 i feber. Havde i løbet af dagen kontakt med vores lægesekretær og vi aftalte at hvis han stadig havde feber fredag, skulle jeg komme forbi med ham.
Fredag morgen vågner han og har 37,5 - altså ikke feber. Vi kontakter derfor ikke lægen. Da han vågner efter sin middagslur har han igen 40,2 i feber. Vi kontakter vagtlægen og besøger dem igår eftermiddags. Lægen kigger ham i øre og hals og lytter på lunger. Han konstaterer derudfra, at han ikke fejler noget og sender os hjem. Temperaturen steg i løbet af aften til 40,5
I morges vågner min søn så med 39,7 i feber. Han har været vågen max 1 time, fordelt over to gange, i dag. Han har spist ca 100 ml mme. Det er hvad jeg kan få i ham.
Jeg kan ikke lide, at han er så syg og jeg ikke ved hvad der er galt. Det er sikkert en virus, men lægen tjekkede ikke engang infektionstal. Skal jeg kontakte lægen igen eller bare forsætte med at give min søn Panodil. Det er 3. dagen med høj feber.
panodil slår feberen ned, men han får det ikke umiddelbart bedre. Han er virkelig pylleret.
Anmeld
Citér