Har du flere uddannelser? (Lidt for sjov)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

nille

Profilbillede for nille

Jeg er uddannet socialrådgiver for mange år siden og er nu ved at uddanne mig til jurist.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

frkchili

Jeg er snart bachelor i dansk og performance design (vildt underlig kombination, som jeg ikke kender andre, der har), men jeg har planer om også at tage uddannelsen som eventkoordinator om nogle år. Dog er eventkoordinator-uddannelsen i samme boldgade som performance design, men jeg kunne nok også godt finde på at tage en helt anden slags uddannelse senere i livet. Synes det er fedt at beskæftige sig med nogle vidt forskellige ting, og ofte kan de sagtens ende med at komplimentere hinanden i arbejdslivet 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Jeg er uddannet tværfaglig cand.comm med speciale i retorik og samtidig en kandidat i dansk sprog og medier. Herudover har jeg (om 14 dage) en overbygning (en BA) i dansk som andetsprog. 

Jeg kender rigtig mange med samme kombination som mig. En ekstra uddannelse på Ba-niveau/master efter endt kandidat også et par år på arbejdsmarkedet.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Fru Hansen

Jeg er uddannet social og sundhedshjælper, pædagogisk assistent og nu læser jeg til pædagog. 

Min mand er murer - det har han altid været og det vil han altid være :-)

Anmeld Citér

13. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fru Hansen skriver:

Hej 

Jeg er bare lige nysgerrig:-)

Jeg stødte på et menneske forleden som var meget stolt af at have to uddannelser i meget forskellige fag. Begge uddannelser var ligestillede og ikke i forlængelse af hinanden.

Det undrede mig en smule for jeg kender mange med to eller flere uddannelser, og en hel del mennesker der har uddannelse i et felt, men som arbejder i et andet felt. Så jeg har Ikke oplevet det som noget særligt at skifte spor senere i livet og havde nok en tanke om at flertallet havde skiftet spor i livet på et eller andet tidspunkt. 

Men det har gjort mig nysgerrig. 

Hvad med dig ? Har du en/ingen uddannelse og altid arbejdet i samme fag ? Eller har du også lavet et eller flere sporskifte?

Det var ikke det at vedkommende var stolt der undrede mig, Det var mest at vi havde så forskellig opfattelse at hvordan et arbejdsliv ser ud for flertallet:-)

Jeg gad godt kende til noget statistik på området. Jeg kender absolut flest, som er blevet i det fag, de oprindeligt er uddannet indenfor, eller som har bygget ovenpå deres oprindelige uddannelse. 

Umiddelbart tænker jeg, det er en dyr forretning for samfundet, hvis for mange tager to eller flere uddannelser. Omvendt er livet selvfølgelig for kort til at arbejde inden for det helt forkerte fag i hele arbejdslivet. 

Jeg valgte heldigvis helt rigtigt med min uddannelse og har ikke lyst til at beskæftige mig med andet - jeg elsker mit job. Men min datter, som blev færdiguddannet optikerassistent som 20-årig, og som er vild med jobbet nu, kunne jeg da godt se for mig læse videre på et tidspunkt, når arbejdstiderne bliver for sure og lønnen for lav. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Jeg gad godt kende til noget statistik på området. Jeg kender absolut flest, som er blevet i det fag, de oprindeligt er uddannet indenfor, eller som har bygget ovenpå deres oprindelige uddannelse. 

Umiddelbart tænker jeg, det er en dyr forretning for samfundet, hvis for mange tager to eller flere uddannelser. Omvendt er livet selvfølgelig for kort til at arbejde inden for det helt forkerte fag i hele arbejdslivet. 

Jeg valgte heldigvis helt rigtigt med min uddannelse og har ikke lyst til at beskæftige mig med andet - jeg elsker mit job. Men min datter, som blev færdiguddannet optikerassistent som 20-årig, og som er vild med jobbet nu, kunne jeg da godt se for mig læse videre på et tidspunkt, når arbejdstiderne bliver for sure og lønnen for lav. 

Men nogle gange handler det om, at man bliver fyret, hvis man ikke optimerer sine kompetencer. På min arbejdsplads skal man have den ekstra uddannelse som jeg har. Man skal have en BA i det fag jeg arbejder med for at måtte undervise. Så ofte kommer folk med en kandidat i et andet sprogfag og tager så (pædagogik og andetsprog) BA-en ved siden af. Og de betaler den også selv. (En bachelorgrad) Det er simpelthen lovgivet. Så hos os så bliver man fyret, hvis ikke man har uddannelse efter 3 års ansættelse. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Jeg er politibetjent men overvejer at læse til socialrådgiver, da jobbet desværre ikke er foreneligt med livet med børn for mig. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Tip!

Jeg er pædagog, men inden jeg fik min søn arbejdede jeg meget i butik. 

Jeg drømmer om at læse noget ledelse, jeg skal hvert fald længere op, end jeg er nu. 

Kan heldigvis kombinere mit arbejdsliv med at læse ved siden af. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

sandramor

Jeg har to uddannelser

Jeg blev i 2006 uddannet tandklinikassistent og arbejdede i vikariater i nogle år... kunne simpelthen ikke finde en fast stilling 

Så gik jeg tilbage til butik nogle år men det er bare ikke foreneligt med jobbet som alene mor

Så jeg søgte ind på socialrådgiverstudiet og i onsdags ku jeg smule efter overstået bacheloreksamenen 

Så nu er jeg socialrådgiver... arbejdsløs men forhåbentlig ikke længe

Anmeld Citér

13. januar 2018

B&J

Uddannet maler

men dårlig praktik osv fik mig til at droppe malerfaget

fik en hg udlært i meny og ja så er jeg i tøj butik nu det er ingen der havde troede ej heller mig selv. Men har aldrig haft en bedre arbejdsplads

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.