Sterilisering af kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
9 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2018

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Kære Qvinder

Jeg overvejer at bliver steriliseret i år men er lidt nervøs ved tanken om operation, narkose osv.

Fortæl lige lidt om hvordan det var - gerne jer der er blevet steriliseret i nyere tid. Blev i det via det offentlige eller privat? Hvilken type af operation osv.

Jeg har fået de børn jeg skal, har spiral i øjeblikket men overvejer/samler mod til at blive steriliseret.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Anonym

Jeg står samme sted og vil derfor også gerne andres erfaringer, så opper lige tråden 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Jegermoar skriver:

Kære Qvinder

Jeg overvejer at bliver steriliseret i år men er lidt nervøs ved tanken om operation, narkose osv.

Fortæl lige lidt om hvordan det var - gerne jer der er blevet steriliseret i nyere tid. Blev i det via det offentlige eller privat? Hvilken type af operation osv.

Jeg har fået de børn jeg skal, har spiral i øjeblikket men overvejer/samler mod til at blive steriliseret.

Jeg var igennem det for nogle år siden, igennem det offentlige. Der var intet problem med narkosen, altså man sover jo godt og var på vej hjem sidst på aftenen, hvor jeg fik det udført om formiddagen. Det blev gjort viæ kikkert, og jeg fik skåret og brændt mine æggeledere (mener jeg). Første gang fik jeg klips på, og blev gravid

Jeg har ikke haft problemer efterfølgende, min mens blev svagere og det samme gjorde mine mens smerter

Anmeld Citér

13. januar 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mom skriver:

Jeg var igennem det for nogle år siden, igennem det offentlige. Der var intet problem med narkosen, altså man sover jo godt og var på vej hjem sidst på aftenen, hvor jeg fik det udført om formiddagen. Det blev gjort viæ kikkert, og jeg fik skåret og brændt mine æggeledere (mener jeg). Første gang fik jeg klips på, og blev gravid

Jeg har ikke haft problemer efterfølgende, min mens blev svagere og det samme gjorde mine mens smerter

Jeg har også planer om at skulle steriliseres efter den næste her, så er glad for at du svarede her for er faktisk også nysgerrig på det hele.

Jeg vidste ikke at man faktisk stadig fik menstruation efter det :)

får du så hormoner for at skabe balance eller påvirker det ikke kvinder på samme måde som mænd?

Anmeld Citér

13. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Wampires skriver:

Jeg har også planer om at skulle steriliseres efter den næste her, så er glad for at du svarede her for er faktisk også nysgerrig på det hele.

Jeg vidste ikke at man faktisk stadig fik menstruation efter det :)

får du så hormoner for at skabe balance eller påvirker det ikke kvinder på samme måde som mænd?

Man fjerner ikke æggelederne, og derfor produceres der fortsat hormoner, man forhindre blot sædcellerne i at finde vej til ægget, så at sige

Anmeld Citér

13. januar 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mom skriver:

Man fjerner ikke æggelederne, og derfor produceres der fortsat hormoner, man forhindre blot sædcellerne i at finde vej til ægget, så at sige

okay tak for den simple forklaring :D

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Jeg blev steriliseret for tre måneder siden, med den mindre invasive metode Essure. Det foregår uden bedøvelse, hvor der bliver opsat to implantater i æggelederne, hvor der så dannes arvæv omkring og efter cirka tre måneder er der lukket for æggene. Det var umiddelbart en fin og smertefri procedure, men jeg har efterfølgende fundet ud af, at produktet er trukket tilbage fra det europæiske marked efter et forbud fra EU ogjeg er ved at undersøge mulighederne for fjernelse af dem, hvilket desværre involvere en større operation hvor både æggelederne og livmoderen skal fjernes  Jeg har mange (mindre) bivirkninger efter indgrebet og er i kontakt med mange kvinder, som oplever alvorlige bivirkninger.

Hvis jeg kunne skrue tiden tilbage, så havde jeg uden tvivl valgt den “almindelige” fremgangsmåde i stedet. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Vivienne

Jeg har ikke selv erfaring men min veninde blev steriliseret ifm. hendes sidste kejsersnit. Så jer der er gravide kan slå to fluer med et smæk.

Anmeld Citér

15. januar 2018

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

Jeg blev steriliseret for tre måneder siden, med den mindre invasive metode Essure. Det foregår uden bedøvelse, hvor der bliver opsat to implantater i æggelederne, hvor der så dannes arvæv omkring og efter cirka tre måneder er der lukket for æggene. Det var umiddelbart en fin og smertefri procedure, men jeg har efterfølgende fundet ud af, at produktet er trukket tilbage fra det europæiske marked efter et forbud fra EU ogjeg er ved at undersøge mulighederne for fjernelse af dem, hvilket desværre involvere en større operation hvor både æggelederne og livmoderen skal fjernes  Jeg har mange (mindre) bivirkninger efter indgrebet og er i kontakt med mange kvinder, som oplever alvorlige bivirkninger.

Hvis jeg kunne skrue tiden tilbage, så havde jeg uden tvivl valgt den “almindelige” fremgangsmåde i stedet. 

Uha det er da ikke rart at opdage. Jeg havde godt læst om denne type og synes netop den var tiltalende pga. det simple indgreb.

Håber kommer af med dine bivirkinger og TAK for dit svar.

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym

Jeg har fået fjernet livmoderen og æggelederen.

Operationen var i kikkert operation,der tog 1 times tid i fuld nakose.

Jeg blev udskrevet samme dag.

Æggelederen er kun transportvejen,hvor imod hormonerne kommer fra æggestokkene,og da man stadig har dem,får man stadig ægløsning og mens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.