Er alt som det skal være?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. januar 2018

Anonym trådstarter

God eftermiddag de damer, 

Jeg er gravid i 9+3 og har fået tid til NF d. 2 februar.

Men min krop opfører sig mærkeligt (eller mangel på samme!). Jeg ser overalt at det specielt er her i starten man oplever morgenkvalme og diverse andre gener. Jeg har INTET mærket - i starten var mine bryster ufatteligt ømme og tunge, nu er de faldet lidt - stadig store men ikke som i starten af graviditeten. Ud over det havde jeg også i starten lidt stikkende smerter i maven - den følelse er også forsvundet. Og jeg kan ikke lade være med at blive urolig for om jeg måske har gjort noget som kunne skade barnet..?  

Jeg er endnu ikke begyndt på folinsyre f.eks. kan det være en grund? 

Jeg ved ikke, føler mig bare fortabt og måske også lidt snydt for den fulde graviditetsfølelse... Hvis altså jeg stadig er gravid? 

Bør jeg bestille tid til en tidlig scanning bare for at være på den sikre side?? 
Nogle som har oplevet lignende før? Ikke at have nogle symptomer på graviditeten på dette stadie? 

Håber inderligt der er nogen der kan få mig til at falde lidt ned! 

Kæmpe knus 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

God eftermiddag de damer, 

Jeg er gravid i 9+3 og har fået tid til NF d. 2 februar.

Men min krop opfører sig mærkeligt (eller mangel på samme!). Jeg ser overalt at det specielt er her i starten man oplever morgenkvalme og diverse andre gener. Jeg har INTET mærket - i starten var mine bryster ufatteligt ømme og tunge, nu er de faldet lidt - stadig store men ikke som i starten af graviditeten. Ud over det havde jeg også i starten lidt stikkende smerter i maven - den følelse er også forsvundet. Og jeg kan ikke lade være med at blive urolig for om jeg måske har gjort noget som kunne skade barnet..?  

Jeg er endnu ikke begyndt på folinsyre f.eks. kan det være en grund? 

Jeg ved ikke, føler mig bare fortabt og måske også lidt snydt for den fulde graviditetsfølelse... Hvis altså jeg stadig er gravid? 

Bør jeg bestille tid til en tidlig scanning bare for at være på den sikre side?? 
Nogle som har oplevet lignende før? Ikke at have nogle symptomer på graviditeten på dette stadie? 

Håber inderligt der er nogen der kan få mig til at falde lidt ned! 

Kæmpe knus 

Hvorfor tager du ikke folinsyre?! Det er jo NU dit barn har brug for det (og såmænd også tidligere).

Anmeld Citér

10. januar 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Tag det helt roligt! Mangel på symptomer siger intet om hvordan graviditeten forløber. Langt de fleste oplever faktisk ingen eller milde symptomer. Jeg havde ingen symptomer før tredje trimester. 

Jeg ville dog begynde på folinsyre 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Black Rose

Jeg har ingen symptomer og har i dag været til NF-scanning og set en livlig lille spire, hvor alt er lige som det skal være  Du bliver hverken mere eller mindre gravid af at have symptomer, og ifølge min læge, er der lige så mange der ikke har symptomer, som der er folk der har - det er helt normalt.

Dog vil jeg også sige, at du skal se af at komme i gang med folsyre. Det er jo frem til uge 12 at det skal tages, og anbefalingerne lyder, at man skal tage det allerede når man planlægger en graviditet

Anmeld Citér

10. januar 2018

Thea14

Ingen symptomer er lige så normale som mange symptomer. Du kan ikke ud fra symptomerne vurdere om fosteret er sundt eller ej.

Og med hensyn til folinsyre, så er det i starten at fosteret har brug for det, hvilket er årsagen til at man anbefaler kvinder der prøver at blive gravide, at tage det allerede inden man begynder at forsøge. Eftee uge 12 har fosteret ikke længere brug for folinsyre, da de dele af kroppen det påvirker, er dannet.

Anmeld Citér

11. januar 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres beroligende svar! 

Folinsyren er jeg begyndt på igår. Grunden til jeg ikke var begyndt noget før var simpelthen pga. jeg ikke vidste at jeg var gravid :-(

Anmeld Citér

11. januar 2018

Ayasmor

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres beroligende svar! 

Folinsyren er jeg begyndt på igår. Grunden til jeg ikke var begyndt noget før var simpelthen pga. jeg ikke vidste at jeg var gravid :-(

Jeg undrer mig lidt over, at du ikke vidste du var gravid før og derfor ikke er opstartet folinsyre.... samtidig beskriver du symptomer på graviditet nu, kontra tidligere? Er der noget jeg har misforstået?

Anmeld Citér

11. januar 2018

ErDetSnartNU

Ayasmor skriver:

Jeg undrer mig lidt over, at du ikke vidste du var gravid før og derfor ikke er opstartet folinsyre.... samtidig beskriver du symptomer på graviditet nu, kontra tidligere? Er der noget jeg har misforstået?

I så fald misforstår jeg det samme som du gør

Anmeld Citér

11. januar 2018

Anonym

Og nu har TS slettet sin profil 

Anmeld Citér

11. januar 2018

Anonym

vil gerne lige påpege at hun KUNNE jo have fundet ud af det sent med graviditeten men tænkt tilbage “når det var derfor jeg havde kvalme..”

hilsen en der selv opdagede det i uge 8, og tænkte tilbage sådan 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.