Barsel i det offentlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
5 svar
4 synes godt om
9. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er gravid og arbejder i det offentlige. Mit spørgsmål går på om man  skal gå fra 8 uger før terminsdato, eller om man må vente med at gå fra til 4 uger før og så få den ekstra barsel efter fødsel?

Tænker selvfølelig at snakke med min leder om det, men det er stadig hemmeligt er par uger endnu!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2018

1518

De 8 uger før termin hedder egentlig graviditetsorlov og er ikke det samme som barselsorlov. Du kan højst sandsynligt godt få lov til at arbejde længere, men de uger, du ikke afholder, kan ikke flyttes til efter fødslen.

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

1518 skriver:

De 8 uger før termin hedder egentlig graviditetsorlov og er ikke det samme som barselsorlov. Du kan højst sandsynligt godt få lov til at arbejde længere, men de uger, du ikke afholder, kan ikke flyttes til efter fødslen.

Aah okay! Det giver mening, synes umiddelbart bare at 8 uger er lang tid, men det er da en god luksus!

Anmeld Citér

9. januar 2018

Dorthe1986

Jeg havde samme tanke som dig, at jeg syntes 8 uger var lang tid så overvejede også at vente til 4 uger før. Men så tænkte jeg ahh jeg tager sgu det hele og det er jeg altså glad for. Jeg synted det var blevet hårdt at komme på arbejde og jeg havdr egentlig ikke nogen besværligheder med graviditeten. Og jeg kedede mig aldrig i de 8 uger - min datter kom lige dagen inden termin ��

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg havde samme tanke som dig, at jeg syntes 8 uger var lang tid så overvejede også at vente til 4 uger før. Men så tænkte jeg ahh jeg tager sgu det hele og det er jeg altså glad for. Jeg synted det var blevet hårdt at komme på arbejde og jeg havdr egentlig ikke nogen besværligheder med graviditeten. Og jeg kedede mig aldrig i de 8 uger - min datter kom lige dagen inden termin ��

Det lyder rigtig godt

Tror nu også godt jeg kan få tiden til at gå, har en søn i forvejen, så der er jo mulighed for en masse kvalitetstid inden der kommer en ny  

Men hvis man kunne lægge tiden til i den anden ende, ville det da være en god ting 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Oktober12

Jeg har tænkt det samme, jeg er også offentligt ansat  Men hvad jeg kan læse på min fagforenings hjemmeside kan man kun vælge at holde de 8 uger før eller 'miste' dem. Jeg ville nemlig også hellere have dem i den anden ende når barnet er kommet, syntes i forvejen ikke jeg får så meget tid sammen med det  

Men har så også hørt at ihvetfald hvis du er pædagog er 8 uger ikke for tidligt, det bliver meget hårdt at arbejde til sidst 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.