Ægløsning? Hvordan ved man hvornår?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er en ung kvinde på 24 år, som ikke kan tyde min krop og dens signaler.

Det er anden måned med pb, vi har haft masser af sex i uge 2 af begge cyklusser, men rammer åbenbart ikke ægløsning. Den forrige cyklus lå på 30 dage og den sidste var 29 dage. 

Fra dag 13-dag 19 har vi masser sex. I denne periode havde jeg meget udflåd tidligere end jeg plejer allerede på dag 11-12. Idag på dag 20 har jeg igen haft masser udflåd..

Hvordan ved I hvornår I har ægløsning, hvis man ser bort fra ÆLtest? Og hvornår begynder i at sexe? Er skuffet over min krop, fordi jeg endnu ikke er gravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2018

Anonym

Ægløsning er ca 14 dage FØR din næste menstruation, så lige umiddelbart rammer i ægløsning fint  Men det er jo ikke kun at ramme ægløsning, der er SÅ mange ting der spiller ind. Så lad være med at være skuffet over ikke at være blevet gravid, i har KUN prøvet to måneder!!!  Vi har nu forsøgt i over 2 år (er i behandling) og bilver en smule stødt over dén kommentar.. 

Held og lykke med projktet 

Anmeld Citér

8. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ægløsning er ca 14 dage FØR din næste menstruation, så lige umiddelbart rammer i ægløsning fint  Men det er jo ikke kun at ramme ægløsning, der er SÅ mange ting der spiller ind. Så lad være med at være skuffet over ikke at være blevet gravid, i har KUN prøvet to måneder!!!  Vi har nu forsøgt i over 2 år (er i behandling) og bilver en smule stødt over dén kommentar.. 

Held og lykke med projktet 

Hov, det er jeg virkelig ked af, det var ikke min mening! Har læst om så mange der er blevet gravide hurtigt og troede at der var en chance for at jeg var en af dem. Ønsker jer al held og lykke med jeres pb! 

Anmeld Citér

8. januar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Hej!

Jeg er en ung kvinde på 24 år, som ikke kan tyde min krop og dens signaler.

Det er anden måned med pb, vi har haft masser af sex i uge 2 af begge cyklusser, men rammer åbenbart ikke ægløsning. Den forrige cyklus lå på 30 dage og den sidste var 29 dage. 

Fra dag 13-dag 19 har vi masser sex. I denne periode havde jeg meget udflåd tidligere end jeg plejer allerede på dag 11-12. Idag på dag 20 har jeg igen haft masser udflåd..

Hvordan ved I hvornår I har ægløsning, hvis man ser bort fra ÆLtest? Og hvornår begynder i at sexe? Er skuffet over min krop, fordi jeg endnu ikke er gravid 

Svinger din mens altid mellem 29-30 dage? 

Som jeg ser det, gør i det også der omkring ægløsning. Da ægløsning ligger 14 dage før din mens første dag. 

Og selvom man har sex nogle dage før ægløsning eller midt i ægløsning. Så er der ikke garanteret graviditet. Da der andre ting der spiller ind. 

Og bare pga i prøvet i sølle 2 måneder betyder det ikke at man skal hade sin krop af den grund. Men forstår stadig godt at det ikke kan gå hurtig nok, når man inderlig ønsker det. 

Husk det kan gå op til 6 måneder, og det kalder man nomalt og nogle 1 år før der er gevinst. Uden at det faktisk er noget galt med jer. 

Har du taget p-piller eller andet prævention med hormoner i?

Anmeld Citér

8. januar 2018

Frøken90

Jeg er i samme båd, jeg kan heller ikke tyde hvornår jeg har ægløsning. Diverse tests kan ikke vise det, så vi dyrker sex hveranden dag igennem cyklus  så må det komme når det kommer. 

Anmeld Citér

9. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hov, det er jeg virkelig ked af, det var ikke min mening! Har læst om så mange der er blevet gravide hurtigt og troede at der var en chance for at jeg var en af dem. Ønsker jer al held og lykke med jeres pb! 

Det gør ikke noget, kan godt huske hvor fortvivlet jeg var da det ikke lykkedes med det samme 

Håber det snart lykkedes for jer 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Anonym trådstarter

Svinger din mens altid mellem 29-30 dage? 

Som jeg ser det, gør i det også der omkring ægløsning. Da ægløsning ligger 14 dage før din mens første dag. 

Og selvom man har sex nogle dage før ægløsning eller midt i ægløsning. Så er der ikke garanteret graviditet. Da der andre ting der spiller ind. 

Og bare pga i prøvet i sølle 2 måneder betyder det ikke at man skal hade sin krop af den grund. Men forstår stadig godt at det ikke kan gå hurtig nok, når man inderlig ønsker det. 

Husk det kan gå op til 6 måneder, og det kalder man nomalt og nogle 1 år før der er gevinst. Uden at det faktisk er noget galt med jer. 

Har du taget p-piller eller andet prævention med hormoner i?

Mellem 28-32 dage, det er forskellige fra cyklus til cyklus. 

Ja, jeg har læst mange steder at det burde være deromkring, det vindue er for at blive gravid. Men.. har ikke lyst til at bruge penge på tests, for selv de er aldrig positive, så det er spild for mig. Har bare haft gennemsigtigt udflåd mange gange og kan slet ikke finde ud af hvordan tegnene på ægløsning ser ud. Får ikke ondt eller noget som helst.

Det kan ikke gå hurtigt nok. Har villet det længe og vi er endelig kommet til det punkt, hvor vi begge vil. Så er skuffet over det ikke er lykkedes indtil videre. 

Er glad for at der normalt, men ville bare ønske jeg blev det med det samme

Har aldrig taget prævention bortset fra en enkel gang da jeg var 16 år gammel

Anmeld Citér

10. januar 2018

Anonym trådstarter

Frøken90 skriver:

Jeg er i samme båd, jeg kan heller ikke tyde hvornår jeg har ægløsning. Diverse tests kan ikke vise det, så vi dyrker sex hveranden dag igennem cyklus  så må det komme når det kommer. 

Har prøvet æglæsningstests 2 gange og det har været spild, da ikke en eneste har vist sig at blive positiv overhovedet. Vi prøver også bare at have mere sex og tage det som det kommer, men er bare stadig lidt skuffet over at det ikke er lykkedes endnu Vi er i samme båd. Kan slet ikke tyde mit udflåd 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det gør ikke noget, kan godt huske hvor fortvivlet jeg var da det ikke lykkedes med det samme 

Håber det snart lykkedes for jer 

Det er forståeligt.. Tak for det! God vind til jer, håber også det snart lykkes for jer! 

Anmeld Citér

10. januar 2018

Frøken90

Det er frustrerende når man så gerne vil det og der sker bare intet!  Jeg har ikke taget prævention i over to år og der er intet sket. Lægen siger at vi er begge sunde og raske og vi er unge, så vi gør det nok bare på de forkerte dage. Men det er jo ikke nemt, når man ikke kan få en positiv ÆL test. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.