Skiferie med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. januar 2018

MorTil3+

hey er der nogle der har nogle gode råd eller noget vi skal ta højde for eller bare noget der er super vigtigt at ha med når vi har børn med på skiferie. Har selv stået på ski det meste af min barndom, sidste gang jeg var afsted var jeg 18 år og er nu 32. Mine forældre har inviteret både mig og min bror plus vores partnere og børn med på skiferie i år da min far bliver 70 år. Nå men vores børn er 3, 6 og 11 år. Og kan ærligt ikke huske hvordan det var dengang jeg startede. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2018

bøllen

hey er der nogle der har nogle gode råd eller noget vi skal ta højde for eller bare noget der er super vigtigt at ha med når vi har børn med på skiferie. Har selv stået på ski det meste af min barndom, sidste gang jeg var afsted var jeg 18 år og er nu 32. Mine forældre har inviteret både mig og min bror plus vores partnere og børn med på skiferie i år da min far bliver 70 år. Nå men vores børn er 3, 6 og 11 år. Og kan ærligt ikke huske hvordan det var dengang jeg startede. 

Tænker du i forhold til tøj eller ?

vi er afsted hver år , dog desværre ikke i år .

vi har ski tøj med ( yderst til inderst ) ski , hjelme & ski briller .

brætspil / kortspil , bøger , tegnesager , legesager til den yngste .

ipad , computer ( tegnefilm )

vi laver mad hjemmefra , og har alt mad / drikkelse med.

cacao til at varme ( lækkert efter en kold dag på Bakken ) , pølser / brød ( fast tradtion at vi griller på Bakken til frokost et par gange )

gerne lidt slik til lommerne , bruger vi til at fylde sukker depoterne op på børnene :-)

Det var hvis I store træk det .

Anmeld Citér

7. januar 2018

MorTil3+

bøllen skriver:

Tænker du i forhold til tøj eller ?

vi er afsted hver år , dog desværre ikke i år .

vi har ski tøj med ( yderst til inderst ) ski , hjelme & ski briller .

brætspil / kortspil , bøger , tegnesager , legesager til den yngste .

ipad , computer ( tegnefilm )

vi laver mad hjemmefra , og har alt mad / drikkelse med.

cacao til at varme ( lækkert efter en kold dag på Bakken ) , pølser / brød ( fast tradtion at vi griller på Bakken til frokost et par gange )

gerne lidt slik til lommerne , bruger vi til at fylde sukker depoterne op på børnene :-)

Det var hvis I store træk det .

Tænkte også mere på hvordan man lige lærer en 3 årig at stå på ski, mener jeg kan huske min onkel kørte med min kusine mellem benene og hvordan med lifterne. Vi har sørget for privat ski undervisning til alle tre unger i et par timer i løbet af ugen, men kan en 3 årig stå selv eller er det som jeg husker mellem benene på mor eller far.

Anmeld Citér

7. januar 2018

God-mor

MorTil3+ skriver:

Tænkte også mere på hvordan man lige lærer en 3 årig at stå på ski, mener jeg kan huske min onkel kørte med min kusine mellem benene og hvordan med lifterne. Vi har sørget for privat ski undervisning til alle tre unger i et par timer i løbet af ugen, men kan en 3 årig stå selv eller er det som jeg husker mellem benene på mor eller far.

Vi har lige været afsted og har en datter på 4 år. Hun blev ret god på den ene uge vi var afsted. Min mand kørte med hende i en sele, vi købte på skisportsstedet. Hun startede på børnebakken, hvor der også var en minilift. Det fungerede super godt. En 3 årig kan sagtens lærer det. Jo før jo bedre. God tur 

Anmeld Citér

8. januar 2018

bøllen

MorTil3+ skriver:

Vi havde ski sele på vores de første par gange . Første gang hele ugen , hvor han endte med at kunne komme med op på alle bakkerne

året efter havde han den på den første dag så kunne han huske det

samt var han på ski skole første gang vi var afsted

Anmeld Citér

8. januar 2018

MorTil3+

bøllen skriver:

Vi havde ski sele på vores de første par gange . Første gang hele ugen , hvor han endte med at kunne komme med op på alle bakkerne

året efter havde han den på den første dag så kunne han huske det

samt var han på ski skole første gang vi var afsted

Er det nogle man kan leje eller købe der hvor man lejer ski eller??

Anmeld Citér

8. januar 2018

bøllen

Er det nogle man kan leje eller købe der hvor man lejer ski eller??

Ved ikke om man kan leje dem , vi købte den deroppe . Det skisportsted vi er , har sports butik på området . Har lige solgt min igen da vi ikke bruger den længere . Vi var utrolig glade for den , bliver så meget nemmere med de små

vores var 5-6 første gang og blev ret hurtigt træt af børne bakkerne . Så gan kom med på toppen og så kørte jeg med ham i selen.

man kan også købe dem herhjemme . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.