Kort livmoderhals

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

348 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer,

I uge 20 blev min livmoderhals målt til 3,6 cm og i uge 32 blev den vurderet til 1,5 cm (men lukket). Jeg fik den tjekket grundet mange smertefulde plukveer.

Egentlig virkede jordemoderen ikke synderligt bekymret, men få dage senere til 32 ugers undersøgelse hos lægen, virkede han ikke helt så rolig, men sagde dog ikke andet end “husk at tage den med ro”. 

Ville I være bekymrede og/eller hvordan ville I forholde jer? Jeg er sådan kommet til at tænke over det efterfølgende, og ved ikke om det er ganske normalt, at den forkortes gradvist frem til fødslen. Jeg er i uge 33 nu og går først på barsel fra mit studie i uge 36 og mit studiejob i uge 37.

Mvh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2018

MorTil3+

Anonym skriver:

Hej med jer,

I uge 20 blev min livmoderhals målt til 3,6 cm og i uge 32 blev den vurderet til 1,5 cm (men lukket). Jeg fik den tjekket grundet mange smertefulde plukveer.

Egentlig virkede jordemoderen ikke synderligt bekymret, men få dage senere til 32 ugers undersøgelse hos lægen, virkede han ikke helt så rolig, men sagde dog ikke andet end “husk at tage den med ro”. 

Ville I være bekymrede og/eller hvordan ville I forholde jer? Jeg er sådan kommet til at tænke over det efterfølgende, og ved ikke om det er ganske normalt, at den forkortes gradvist frem til fødslen. Jeg er i uge 33 nu og går først på barsel fra mit studie i uge 36 og mit studiejob i uge 37.

Mvh.

Jeg ville ikke være meget bekymret når du er så langt, men ville stadig ta den med ro og ikke anstrenge dig højst nødvendigt. Fødte vores den sidste for tidligt der blev min målt til 3 cm i uge 24 og i uge 28 var den 1,5 cm blev bedt om at være sengeliggende, i uge 32 var den helt udslettet og var 2 cm åben og fødte så 35+1. 

Anmeld Citér

6. januar 2018

Thea14

Jeg har i begge graviditeter haft 1,5 cm livmoderhals allerede fra uge 20 (måske før, men det er først blevet tjekket ved MD, netop grundet mange plukkeveer og tyngdefornemmelse). Har begge gange fået besked på at tage den med ro indtil uge 34. Men med ro forståes blot ingen hårde løft, løbeture eller lign der belaster. Har ikke været sengeliggende grundet livmoderhalsen.

Har begge gange gået til termin (uge 38 og uge 40), men har så til gengæld haft en ret hurtig fødsel hvor jeg har udvidet mig på nærmest ingen tid.

Anmeld Citér

6. januar 2018

Anonym

Er den målt ved scanning eller ved GU?

Men som udgangspunkt,ville jeg ikke være bekymret.

Ved min nr 2 var den 13mm med begyndende åbning indefra i uge 32.

I uge 35+6 var den stadig 13mm på trods af + 100 plukveer om dagen.

Anmeld Citér

7. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er den målt ved scanning eller ved GU?

Men som udgangspunkt,ville jeg ikke være bekymret.

Ved min nr 2 var den 13mm med begyndende åbning indefra i uge 32.

I uge 35+6 var den stadig 13mm på trods af + 100 plukveer om dagen.

Første gang målt ved MD-scanning, anden gang er den vurderet til 1,5 cm ved GU 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.