Køb af tablet/bærbar pc

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
6 svar
2 synes godt om
5. januar 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har besluttet at investere i en ekstra tablet og en bærbar pc her i januar-udsalget, men vi ved desværre ikke ret meget om IT. 

Har I nogle gode råd til, hvad vi skal kigge efter? 

Vores behov/krav til tablet er, at den kan klare nogle simple børnespil (alder 2-6) og streaming af tv/film. Vi har allerede en Ipad, som vi på et tidspunkt fik et godt tilbud på gennem min mands arbejde, men tænker om en billigere tablet ikke godt kunne dække vores behov.

Den bærbare pc skal primært bruges til internetsøgninger, streaming og mindre dokumenter i Word/Excel og til billeder (ikke egentlig billedbehandling)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har en "Acer iconica one 10" tablet, til mine unger. Den kører fint børnspil, ramasjang appen og diverse streamingtjenester. Og er også al rigeligt til dét den store skal bruge den til i skolen  Den kostede 1200kr. Det vigtigste for mig var at den var nem at betjene for børnene, og ikke var helt vild langsom. Det er en Android så man kan helt selv bestemme hvor mange apps der ligget ude på skrivebordet, hvilket gør det dejlig nemt selv for min 3 årige at bruge den. Hun kan faktisk ikke trykke på noget forkert

Jeg er rigtig godt tilfreds og bruger den også selv hvis jeg går ind i seng om aftnen og ser  tv på den. 

Anmeld Citér

5. januar 2018

Lenchick

Når I allerede har en iPad vil I bande over andre tablets! Køb en iPad mere - I vil ikke fortryde!

Så dyre er de heller ikke nu. Vi har lige købt denne til ældstebarnet på 6 og lillebror på 3 overtager hendes 2 år gamle iPad Air da hans meget gamle iPad mini er afgået...

https://www.power.dk/tablets-og-tilbehoer/tablets/ipad-wifi-32gb-space-grey/p-542085/

Anmeld Citér

5. januar 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Medmindre jeg finder et rigtig godt tilbud på andet, hælder jeg også mod en ipad igen, da jeg har fundet den til 2299,-. Jeg så nogle forskellige Lenovo til en billigere pris, men jeg kender ikke Lenovo og jeg ved ikke, om det er nok med 16 GB. Acer Iconia fandt jeg til 1799,- og så er der ikke så stort spring i prisen op til den ipad vores unger allerede kender.

Jeg aner intet om det tekniske, så jeg er i tvivl om antal GB, styresystem, RAM mv og skal have investeret i både tablet og bærbar pc 

Anmeld Citér

6. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Janey skriver:

Medmindre jeg finder et rigtig godt tilbud på andet, hælder jeg også mod en ipad igen, da jeg har fundet den til 2299,-. Jeg så nogle forskellige Lenovo til en billigere pris, men jeg kender ikke Lenovo og jeg ved ikke, om det er nok med 16 GB. Acer Iconia fandt jeg til 1799,- og så er der ikke så stort spring i prisen op til den ipad vores unger allerede kender.

Jeg aner intet om det tekniske, så jeg er i tvivl om antal GB, styresystem, RAM mv og skal have investeret i både tablet og bærbar pc 

Cdon.com har Acer til 1200. 

Jeg har i øvrigt iPhone og sværger til Apple! Men jeg har fint levet med en Android tablet så slemt er det skifte altså heller ikke men fordtår godt at man bliver et vanedyr. Jeg skulle også lige sluge at det ikke blev en iPad  men de er simpelthen for dyre til mit budget, også selvom det "kun" er en tusse mere.  

Anmeld Citér

8. januar 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Mor11 skriver:

Cdon.com har Acer til 1200. 

Jeg har i øvrigt iPhone og sværger til Apple! Men jeg har fint levet med en Android tablet så slemt er det skifte altså heller ikke men fordtår godt at man bliver et vanedyr. Jeg skulle også lige sluge at det ikke blev en iPad  men de er simpelthen for dyre til mit budget, også selvom det "kun" er en tusse mere.  

Jeg har slet ikke noget imod Android, og er ikke besluttet i hverken den ene eller anden retning med styresystem. Vores Ipad er faktisk det eneste Apple produkt, vi har i huset.

Jeg køber rigtig meget online men lige med IT og telefoner, så vil jeg have mulighed for at tage det med ned i en butik og få kigget på det, hvis der er nogle problemer med det, så det er ikke en mulighed for mig, at købe hos firmaer som cdon. Kunne jeg spare 1000,- ved at købe i en fysisk butik, så ville jeg bestemt overveje andet end Ipad og er også derfor jeg spørger efter råd herinde . Jeg vil gerne have det, der vil passe mit behov bedst og til bedst mulig pris, selv om budgettet pt. ikke er noget problem.

Anmeld Citér

8. januar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Janey skriver:

Jeg har slet ikke noget imod Android, og er ikke besluttet i hverken den ene eller anden retning med styresystem. Vores Ipad er faktisk det eneste Apple produkt, vi har i huset.

Jeg køber rigtig meget online men lige med IT og telefoner, så vil jeg have mulighed for at tage det med ned i en butik og få kigget på det, hvis der er nogle problemer med det, så det er ikke en mulighed for mig, at købe hos firmaer som cdon. Kunne jeg spare 1000,- ved at købe i en fysisk butik, så ville jeg bestemt overveje andet end Ipad og er også derfor jeg spørger efter råd herinde . Jeg vil gerne have det, der vil passe mit behov bedst og til bedst mulig pris, selv om budgettet pt. ikke er noget problem.

Jeg kan ikke finde den nu, men jeg købte vores i Bilka i sommers  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.