Mobilafhængighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har faktisk ondt i maven over at se hvor afhængige vi mennesker er blevet af mobiltelefoner.

Jeg kan starte med mig selv. Jeg har to små børn under 4 år. Når de kommer hjem fra institutionen, plejer jeg at lægge min telefon fra mig for at være sammen med dem. Jeg plejer at tage den, hvis de leger med hinanden. Men her til aften læste jeg noget på mobilen, som jeg var så optaget af, imens min ældste forsøgte at komme i kontakt med mig. Ikke noget vigtigt, bare noget leg. Men jeg følte mig forstyrret og sagde han skulle tie stille og læste videre. Nu æder det mig op indeni. Jeg hader det! Den fucking telefon er ikke vigtigere end mine børn!!!

Min mand hænger konstant på telefonen (hænger meget sammen med arbejde). 

Nytårsaften holdt vi fest og alle sad og stirrede på deres telefoner... 

Hvad er jeres syn på det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2018

Anonym

Jeg er helt enig. Vi er også slemme til det herhjemme.. vi har forsøgt at gøre en indsats for at lægge dem når vores barn er hjemme og minder også hinanden om det hvis man sidder for meget med den. Men synes virkelig også det er frygteligt at være så afhængig.. for det er jeg nok desværre! 

Til familiesammenkomster eller fx nytår synes jeg dog ikke det er slemt.. mest sådan en doven dag hvor man lige tjekker en ting og så automatisk ryger ned i et sort hul.. 

Anmeld Citér

4. januar 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg har selv tendens til at gribe mobilen, når der lige er et øjeblik, så det er ikke fordi jeg ikke selv ryger i. Men jeg synes det har meget at sige om man sørger for at lægge mobilen uden for rækkevidde, sætte den på lydløs eller endnu bedre slå alle notifikationer fra.

Jeg læste et råd fornylig som jeg synes var godt. Det gik mest på det der med at lege med sine børn, men jeg synes det kan udbredes til det med at give sine børn opmærksomhed.

Man behøver ikke lege med eller give sine børn konstant opmærksomhed. Det er helt ok at de får at vide at de voksne også gerne vil lave ting for sig selv. Til gengæld når man så leger eller hvad man nu gør med børnene, så er man 100 % tilstede. Ikke noget med lige at tjekke mobil, lige gøre det ene eller lige gøre det andet.

Anmeld Citér

4. januar 2018

Soonmom

Jeg er selv meget slem til det, nu er mine børn 10 måneder og 22 måneder, så jeg sidder tit på værelset når de leger og så kommer mobilen til op i hånden på trods af jeg lige har lagt den væk. (men bruger den også til at tage billeder, derfor ønsker jeg ikke at ligge den helt ind i et andet rum :s) 

Anmeld Citér

4. januar 2018

Anonym

Jeg HADER min telefon men er også afhængig. Jeg kan være i gang med en bog (som er rigtig god) eller en film, som jeg insisterede på at vi skulle se - og så sidder jeg med mobilen i stedet for at være til stede.

Jeg har derfor taget konsekvensen af det, og har flyttet den ud af soveværelset, sætter den på flytilstand og undgår at tage den med til sociale arrangementer/ud at handle mv (har ingen børn) ��

men jeg synes det er så strengt hvis folk sidder med deres mobiler fremfor at være til stede når man er ude nogle steder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.