Alkohol nytår til teenagere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
9 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2017

Anonym trådstarter

Hej derude, nu har jeg ikke børn, men jeg har en niece på 16 år, der inspirerede mig til følgende debat. Det er efterhånden 15 år siden, jeg selv var i den alder, og jeg tænker nu på, hvilke tanker I har om jeres teenagere/unge mennesker, og alkohol. Ville I give lov til at, de drikker sig fulde i en alder af 15-16 år, fx nytårsaften?

Kunne være spændende at høre, hvad jeres tanker omkring det er, også selvom jeres børn kun er helt små lige nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hej derude, nu har jeg ikke børn, men jeg har en niece på 16 år, der inspirerede mig til følgende debat. Det er efterhånden 15 år siden, jeg selv var i den alder, og jeg tænker nu på, hvilke tanker I har om jeres teenagere/unge mennesker, og alkohol. Ville I give lov til at, de drikker sig fulde i en alder af 15-16 år, fx nytårsaften?

Kunne være spændende at høre, hvad jeres tanker omkring det er, også selvom jeres børn kun er helt små lige nu 

Har ingen problemer med det overhovedet. 

I Millennium nytåret var jeg 15 år. Der var jeg til privat fest i et kæmpe forsamlingshus hvor vi var hele klassen og parrellel klassen stortset og vi alle drak os fulde. 

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Tror de drikker, ligegyldigt hvad "de voksne" skulle sige, og jeg synes også det er en okay alder. 

Man mener selvfølgelig nok, at det ikke er sundt, men på den anden side, husker jeg også tilbage til 1999-2000, hvor jeg var yderst ung og drak mig så fuld. 

Anmeld Citér

31. december 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

I den alder kan man lovligt købe øl o.l. Så jeg tror det ville være svært at forhindre at en ung i den alder drikker alkohol. Så ville jeg hellere give lov så det bliver under ordnede forhold (med en voksen hjemme måske) og så mit barn ikke er bange for at ringe til mig hvis noget går galt.

Det forestiller jeg mig i hvert fald nu. Min datter er 3,5 år, så der er længe til vi kommer til den problemstilling 

Anmeld Citér

31. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg havde den alder gik jeg i byen, men var så heldig at jeg ALTID ku ringe til min far, også kom han og hentede mig og mine venner og kørte dem hjem, så alle kom godt hjem.

Vi har altid har en aftale omkring, hvor meget vi måtte drikke og hva kl vi kom hjem, og det har vi holdt!

Så længe man har klare aftaler omkring tingene, så syntes jeg det er ok! Vh Stine 

Anmeld Citér

31. december 2017

moar34

Jeg har en søn på 15 år ( snart 16) og han får lov til det nytårs aften når han er med os. Vi hSr i det hele taget lavet klare aftaler om hvor meget og hvad han må drikke. Feks har vi aftale om at det er 6 genstande når han er til fester ( vi køber til ham) og vi henter senest kl 2 hvor han nu befinder sig og vi har endnu ikke oplevet at han ikke har overholdt vores aftaler. Men nytårs aften når han er med os så får han lov til at “ give den gas”  

Anmeld Citér

31. december 2017

lineog4

Min datter er 14 gående mod 15 og hun skal for første gang være ude nytårsaften. Hun skal med en veninde til fest hos forældrenes venner - jeg forventer hun ikke drikker, og det ved hun. Jo jo hun må nippe til champagne kl 12, men det er det. Det er holdt dobbelt moralsk for i hendes alder var jeg ude på gader og stræder, havde fars kæreste og havde fuld op til flere gange - men sådan er det 

Vi har talt om alkohol her hjemme og aftalen er, at hun gerne vil have lov til at drikke alkohol den dag hun går ud af 9. Klasse (om er års tid).Så hun skal have prøvet lidt her hjemme først. Vi skal have talt om forskellen på at tage en breezer og en øl og ja blev så inspireret her i tråden om at sige max antal genstande.

Efter 9. Klasse har hun valgt hun vil er pr til Italien og gå i skole - heldige os for der er et helt andet forhold til alkohol så vi får skubbet det endnu et år

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Ja det må mine godt,når de er 15.

De er lige som mig selv,opdraget med frihed under ansvar.

Anmeld Citér

31. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har 2 drenge på 16 år , de får lov at drikke alkohol når de er til fest. Det er yderst sjældent de er til fest, og har ikke indtryk af de drikker sig fra sans og samling . De har endnu ikke vist den store interesse for alkohol . Den ene skal til fest i aften og har helt tiltro til det. Dog har han fået besked på IKKE at gå rundt alene og skal ham hjem ringer han efter os. 

Anmeld Citér

31. december 2017

Carina:-)

Jeg har også store børn og min erfaring er at det er bedre at have tillid til de unge frem for forbud.

Jeg har mange gange hentet fulde unge kørt dem hjem til os og puttet dem i seng fordi de ikke kunne tage hjem med en brandert på 

Hvis deres forældre viste deres børn tillid til at de ved hvad de laver så var det ikke nødvendigt at drikke i smug. 

Unge mennesker drikker om vi synes det er for tidligt eller ej .

Her kan de altid ringe jeg henter dem gerne på alle tidspunkter. Vi er åbne om alkohol og de ved at vi har tillid til at de stadig kan styre sig når de drikker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.