Drikke alkohol nytår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2017

Anonym trådstarter

Kære alle, 

Jeg har et dilemma som jeg ikke helt kan hitte ud af selv, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre folks meninger. 

Jeg forsøger at blive gravid, og er i min 6. cyklus. Jeg havde ÆL d. 23 december, og har en cyklus på ca 32 dage. Jeg skal til nytårsfest i morgen, og kunne vildt godt tænke mig at gi’ den gas med nogle øl og champagne. 

Dog har jeg en fornemmelse i denne måned om at jeg måske kunne være gravid, som jeg ikke har haft før. Udover ekstrem tissetrang, træthed og en del murren i underlivet, så har jeg bare sådan en anderledes fornemmelse af at der er noget...

Mit spørgsmål er så, om jeg skal lade være med at lade min formodning (og håb!) stå i vejen for at jeg drikker i morgen aften, nytårsaften, eller om jeg gør klogt i at forholde mig ædru? 

Kan det gøre meget skade på en baby at drikke en aften så tidligt i graviditeten? 

Jeg ville tage en graviditetstest, men det er vel ALT for tidligt til at jeg kan teste positivt? Hvid jeg tæller ud fra at min ÆG EfB 2+0 vil jeg jo i tilfælde af at jeg er gravid kun være 3+1 i morgen? 

Alle input og meninger er velkomne! På forhånd mange tak for svarene! 

Ps, jeg ved godt det sikkert er for tidligt til rent faktisk at have symptomer... Jeg har bare sådan en underlig fornemmelse. Knus fra mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle, 

Jeg har et dilemma som jeg ikke helt kan hitte ud af selv, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre folks meninger. 

Jeg forsøger at blive gravid, og er i min 6. cyklus. Jeg havde ÆL d. 23 december, og har en cyklus på ca 32 dage. Jeg skal til nytårsfest i morgen, og kunne vildt godt tænke mig at gi’ den gas med nogle øl og champagne. 

Dog har jeg en fornemmelse i denne måned om at jeg måske kunne være gravid, som jeg ikke har haft før. Udover ekstrem tissetrang, træthed og en del murren i underlivet, så har jeg bare sådan en anderledes fornemmelse af at der er noget...

Mit spørgsmål er så, om jeg skal lade være med at lade min formodning (og håb!) stå i vejen for at jeg drikker i morgen aften, nytårsaften, eller om jeg gør klogt i at forholde mig ædru? 

Kan det gøre meget skade på en baby at drikke en aften så tidligt i graviditeten? 

Jeg ville tage en graviditetstest, men det er vel ALT for tidligt til at jeg kan teste positivt? Hvid jeg tæller ud fra at min ÆG EfB 2+0 vil jeg jo i tilfælde af at jeg er gravid kun være 3+1 i morgen? 

Alle input og meninger er velkomne! På forhånd mange tak for svarene! 

Ps, jeg ved godt det sikkert er for tidligt til rent faktisk at have symptomer... Jeg har bare sådan en underlig fornemmelse. Knus fra mig 

Jeg ville nok vælge at nyde noget nytårschampagne og en øl, det kan jo gøres uden rigtig at blive beruset   Så tidligt i forløbet ligger babyen i sin egen lille sæk, med egne forsyninger, så en smule alkohol skader nok ikke. Jeg fandt selv ud af jeg havde været gravid under en druktur, hvor jeg var virkelig fuld. Tog også noget stærkt smertestillende ifm. tandudtrækning, så var helt vildt bekymret. Men fik at vide af lægen at det er helt ok, rigtig mange kvinder aner jo ikke de er gravide den første måneds tid, så mange står med bekymringer efter en våd aften.

Anmeld Citér

30. december 2017

Mum33

Drik du bare - i frem så faldt du er gravid, så optager den intet fra dig. Det er kun celledelinger i begyndelsen 

Anmeld Citér

30. december 2017

Thea14

For er år siden havde jeg også en fornemmelse af at jeg måske var gravid. Vidste dog ikke hvornår jeg havde haft ægløsning og det var kun er par uger siden vi var blevet enige om at smide præventionen. Tog en test der var negativ.

Jeg drak igennem nytårsaften. Halvanden uge senere testede jeg positiv. Har i dag den skønneste dreng  

Moderkagen dannes først senere i graviditeten. I uge 3+ er der intet der gør at I deler blod eller andet, altså vil "babyen" ikke få del i den alkohol du vælger at drikke. Kan ikke huske præcis hvornår moderkagen dannes men mener først det er efter hjertet er begyndt at slå. 

Hvis jeg var dig ville jeg feste og drikke. Så længe du ikke kan teste positiv er du ikke gravid nok til at ødelægge noget ved det alligevel  

Anmeld Citér

30. december 2017

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar, det er rigtig hjælpsomt at vide! Ej hvor sjovt du oplevede det omkring nytår også, svar #3 - jeg håber jeg kan gøre dig kunsten efter! I så fald vil jeg ta’ ned i byen og købe en flaske champagne i morgen! Rigtig godt nytår til jer!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.