Røget laks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. december 2017

Tante15

jeg håber på lidt hjælp til at få afklaret om gravide må spise røget laks - menuen skulle være lakseroulade nytårsaften, men er i tvivl om gravide må spise det - får forskellige svar, så er der nogen herinde, som ved det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2017

Morigenigen

Tante15 skriver:

jeg håber på lidt hjælp til at få afklaret om gravide må spise røget laks - menuen skulle være lakseroulade nytårsaften, men er i tvivl om gravide må spise det - får forskellige svar, så er der nogen herinde, som ved det?

Du må godt spise laks. Jeg mener dog, man skal passe på med koldtrøget laks, men det er heller ikke det, man bruger til lakseroulade.

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/gode-raad/kost-og-graviditet/

Anmeld Citér

30. december 2017

Baby2017

Tante15 skriver:

Du må gerne spise laks bare du går udenom østersø laks 

Anmeld Citér

30. december 2017

Lisette W

Man må gerne spise laks bare i meget begrænset omfang. Det gælder for alle rovfisk da rovfisk indeholder mange tungmetaller. Et stort studie viser at hvis gravide spiser mange rovfisk påvirkes barnets intellekt negativt.

Anmeld Citér

31. december 2017

Tante15

Tak for svar, så jeg ikke var i tvivl inden nytårsaften

Anmeld Citér

1. januar 2018

Morigenigen

Lisette W skriver:

Man må gerne spise laks bare i meget begrænset omfang. Det gælder for alle rovfisk da rovfisk indeholder mange tungmetaller. Et stort studie viser at hvis gravide spiser mange rovfisk påvirkes barnets intellekt negativt.

Laks er ikke en rovfisk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.