Halloween!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

Mira0911

Har i nogen traditioner med det?

Pynter op i huset og udenfor.. Med græskar og, ulækre drikke og mad?

Er du en af dem som kun gør det for dit barn/børn's skyld?

Vi er slet ikke nogen som går op i halloween... Så vi synes ikke det er noget vi vil gøre noget ud af...

Har fået over nakken, at det kan jeg ikke være bekendt,og det er synd for vores barn osv osv..

Det er en tradition vi aldrig har haft i nogen af vores familier.. Og jeg vil ikke starte på det, for Julie's skyld, vi synes selv at vi skal have interesse for det.. Det har vi desværre ikke...

SÅ hvorfor starte en tradition? Når man aldrig haft den..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Honningblomst

Jeg har ingen nogle traditioner, synes det er lidt for amerikansk eller bare lidt for meget en tradition der er lavet for at butikkerne skal tjene lidt ekstra...MEN, mine unger har traditioner, for om mor vil eller ej, så har de taget det til sig. Så der laves græskar og købes lidt hyggepynt eller hvad de synes, jeg opfordrer ikke, men lader dem selvfølgelig have det forhold til halloween, som de ønsker sig.

Jeppe har også været ude og gå udklædt med kammerater og samle slik ind, det tror jeg de hyggede sig godt med..

Knus Eva..

Anmeld

12. oktober 2009

oo

nej halloween har jeg ikke noget forhold til overhovedet, jeg er ikke vokset op med allehelgensaften osv. Søren kommer af en meget kristen familie og han har været på kirkegården med sin mor som barn og ung og tænde lys på allehelgensaften, men det er ikke noget vi bruger idag - vi bor desuden meget langt fra alle vi kender der er begravet. Men efteråret er en tid vi begge holder utrolig meget af og jeg syntes det er vigtigt også at fejre efteråret ligesom vi fejrer de andre årstider med det vi i normal tale kalder jul, påske og sankt hans og som vi nok er mere hedenske omkring og kalder vinter- og sommersolhverv osv, så derfor pynter vi også op til efteråret med græskar og lygter og visne blade og lyng og æbler og hjemmebrygget saft og marmelade osv. og så er jeg ret glad for mortens aften, som vi har fejret siden vi blev kærester - der er ikke noget som en god omgang steg og kartofler midt i november  men i min bog hører udklædning kun til fastelavn og jeg har da heller aldrig oplevet at der blev ringet på min dør af trick or treating unger!

Anmeld

12. oktober 2009

vatten

Vi går i kirke Allerheglensdag og det er det.

Jeg bruger ingen af de der amerikanske traditioner herhjemme. Men jeg så den anden dag i en reklame, at man kunne købe "raslebøtter" til slik- som man ser i film. Jeg tænker bare, at der da må gå mange skuffede børn rundt, hvis forældrene begynder at sende dem ud og "rasle" som til fastelavn. Jeg tror i hvert fald ikke, der er ret mange, der har slik hjemme til det.

Anmeld

12. oktober 2009

Miamaja

jeg synes det er aergeligt danmark har taget halloween traditionen til sig. vi har jo allerede fastalavn. og jeg er en af dem som ville blive lidt irriteret over at have born rendende til baade halloween og fastalavn hele  aftenen.

men nu bor jeg i usa og vi har ikke fastalavn, saa jeg ser det som den amerikaniserede variation, saa det gor vi hvert aar nu vi har barn. baade med graeskar der faar lys i udenfor huset og en tur til www.bishopspumpkinfarm.com og udklaedning den 31 okt.

Suk.. Men, jeg er ikke vild med al den gys og gru. skeletter og gravstene der dekoreres med. DET kommer der ikke i vores have eller hus! foj hvor ser det ud. noget andet er, at jeg ikke er vild med al den slik!!! Nu har nogle af vores naboer fundet paa at lave 'Boo' overraskelser til os som gaar ud paa at stille slik og lidt sjovt gave halloj foran ens hus hvorpaa man i smug og uden nogen ved det, skal stille slik og smaa ting foran andre naboers dor. ja, bornene synes sikkert det er sjovt nok, men jeg er lidt gammeldags her og synes det er FOR MEGET (slik).

Anmeld

12. oktober 2009

lonemus

Vi har ingen traditioner, andet end vi laver græskar og sætter udenfor med lys i.....det er det eneste, hvilket nu osse er meget hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.