Hej 
Vi er i gang med at planlægge projekt baby nr. 2, så godt som man nu kan
Vi skal ud og rejse i uge 27 og 28 2018 til Caribien - Den Dominikanske Republik og jeg skal derfor vaccineres som minimum med hepatitis A og stivkrampe. Jeg ringede til min læge og snakkede med en sygeplejerske der kort fortalt forklarede at man anbefalede at vente med enten at blive gravid eller få vaccinen hvis man allerede var gravid - det er jeg ikke, men planlægger som skrevet at blive det i det nye år. Jeg søger så lidt på nettet og finder egentlig ud af det modsatte af hvad sygeplejersken sagde, at Statens Serums Institut siger god for en hepatitis A og stivkrampe også når man er gravid. Deraf bliver jeg en smule forvirret.
Jeg søger derfor andre der har været ude at rejse fornylig som stod i samme situation som jeg gør, som måske kan svare mig på hvad jeg skal tro på?
Jeg har fået en tid til vaccination d. 3 jan, stivkrampen er jeg 99,9% sikker på at jeg har i forvejen (skal jeg selvfølgelig have undersøgt 100%) og planlægger så egentlig at forsøge at blive gravid derefter, så har vaccinen vel intet at betyde for en mulig graviditet?
Bonus info, jeg vælger at være anonym, da denne kommende graviditet gerne skulle være så hemmelig som overhovedet mulig, surprise til hele familien 
Kram L
Anmeld
Citér