Årh vente vente

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
13 svar
4 synes godt om
19. december 2017

Anonym trådstarter

Godaften de damer

vi er lige begyndt på første cyklus her i denne her månede. 

Og håber at vi har ramt ægløsning. 

Men årh den ventetid der er til (måske få dage før torsdagen ) den er så lang. Selvom jeg besluttet for at teste 4-5 dage før test dagen. Så er det først på fredag jeg kan teste aller tidligst. Da det vil være alt for tidlig at teste nu. 

Men jer der også er i gang med PB, hvordan holder i tiden ud?

på forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2017

Stivdie

Anonym skriver:

Godaften de damer

vi er lige begyndt på første cyklus her i denne her månede. 

Og håber at vi har ramt ægløsning. 

Men årh den ventetid der er til (måske få dage før torsdagen ) den er så lang. Selvom jeg besluttet for at teste 4-5 dage før test dagen. Så er det først på fredag jeg kan teste aller tidligst. Da det vil være alt for tidlig at teste nu. 

Men jer der også er i gang med PB, hvordan holder i tiden ud?

på forhånd tak 

Hej du, 

Det er svært at få tiden til at gå, men prøv at fylde den ud med noget, fx ting du gerne vil nå inden baby kommer - planlægge en ferie, komme i bedre form, lære at strikke, etc. 

Jeg kan ikke anbefale du tester så lang tid før mens, for det vil kun give dig frustration og utryghed, sådan havde jeg det i hvert fald den ene gang jeg gjorde det. Hvis testen er negativ bliver du skuffet, men tænker at det nok bare var for tidligt, og så udvikler du testmonsteret i håbet om, at den bliver positiv senere. Hvis den er svagt positiv, så kan du nå at glæde dig for tidligt, da det ikke er sikkert at ægget sætter sig fast selvom det rent faktisk er befrugtet, og så bliver skuffelsen dét større, når du får din mens alligevel... Så bid det i dig og vent til du rent faktisk har en udebleven mens - det er også langt billigere i tests, hvis det nu skulle vise sig at tage nogle måneder for Jer.

Held og lykke i jagten på de to streger 

Anmeld Citér

19. december 2017

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Hej du, 

Det er svært at få tiden til at gå, men prøv at fylde den ud med noget, fx ting du gerne vil nå inden baby kommer - planlægge en ferie, komme i bedre form, lære at strikke, etc. 

Jeg kan ikke anbefale du tester så lang tid før mens, for det vil kun give dig frustration og utryghed, sådan havde jeg det i hvert fald den ene gang jeg gjorde det. Hvis testen er negativ bliver du skuffet, men tænker at det nok bare var for tidligt, og så udvikler du testmonsteret i håbet om, at den bliver positiv senere. Hvis den er svagt positiv, så kan du nå at glæde dig for tidligt, da det ikke er sikkert at ægget sætter sig fast selvom det rent faktisk er befrugtet, og så bliver skuffelsen dét større, når du får din mens alligevel... Så bid det i dig og vent til du rent faktisk har en udebleven mens - det er også langt billigere i tests, hvis det nu skulle vise sig at tage nogle måneder for Jer.

Held og lykke i jagten på de to streger 

Du har fuldstændig ret. Tybisk os kvinder, vi kan nemt køre os selv op når det gælder om at blive gravid.

men sådan gå det når det noget man inderlig ønsker. 

Og det er rigtigt man ved jo ikke hvornår det sker. Ligeså meget som det kan ske hurtigt som det kan gå langsomt. Og desuden er det også over 3 år nu vores første barn bliv født. Og i sin tid bliv jeg gravid i 3 cyklus. Så nu er man også blivet nogle år ældre. Så man ved ikke om det tar længere tid. Men self håber jeg ikke.

Anmeld Citér

20. december 2017

Dina86

I sidste cyklus testet jeg 3 dage før forventet mens fin positiv, var vildt glad. Dagen efter svag positiv og om aften negativ. Og mens kom som forventet. Øv øv. Denne gang valgte jeg og vente med at teste til mens var udeblevet i et par dage og testet fin positiv igår og igen i dag. 

Jeg ville ikke teste før mens er udeblevet skuffelsen er stor når det så ikke sætter sig fast og går til grunde. Så heller ikke ha vidst der har været et befrugtet æg 

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym trådstarter

Dina86 skriver:

I sidste cyklus testet jeg 3 dage før forventet mens fin positiv, var vildt glad. Dagen efter svag positiv og om aften negativ. Og mens kom som forventet. Øv øv. Denne gang valgte jeg og vente med at teste til mens var udeblevet i et par dage og testet fin positiv igår og igen i dag. 

Jeg ville ikke teste før mens er udeblevet skuffelsen er stor når det så ikke sætter sig fast og går til grunde. Så heller ikke ha vidst der har været et befrugtet æg 

Først få du en 

og årh det godt nok vildt. Har ikke hørt eller læst om en i dit tilfælde. (Men det er der sikkert) 

da vi nu til dags ikke kan finde ud af det hurtigt nok. 

Men ked af den skuffelse du fik dig. 

Det giver i hvert fald stof til eftertanke. 

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym trådstarter

Dina86 skriver:

Men der noget jeg ikke forstår. Danner man ikke først hcg først efter ægget har sat sig fast eller hvad?

Anmeld Citér

20. december 2017

Anonym trådstarter

21. december 2017

ØnskeSpir...

Anonym skriver:

Men der noget jeg ikke forstår. Danner man ikke først hcg først efter ægget har sat sig fast eller hvad?

Jo  produktionen af hcg begynder først, når ægget har sat sig fast. Typisk sker det på 5.-6. dagen efter befrugtningen 

Anmeld Citér

21. december 2017

Anonym trådstarter

ØnskeSpir... skriver:

Jo  produktionen af hcg begynder først, når ægget har sat sig fast. Typisk sker det på 5.-6. dagen efter befrugtningen 

Okay men hvorfor skriver så Dina86 at hendes bliv befugtet men ikke har sat sig fast. Derfor at hun fik en bio?

Anmeld Citér

21. december 2017

ØnskeSpir...

Anonym skriver:

Okay men hvorfor skriver så Dina86 at hendes bliv befugtet men ikke har sat sig fast. Derfor at hun fik en bio?

Ægget når også at sætte sig fast ved en bio. Men den sidder der bare ikke ret længe. 

Tænker ikke at den detalje betyder så meget. Den når jo ikke at sidde der ret længe, før den ryger videre 

Tror bare, det er en lille misforståelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.