Hårfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2017

Tip!

Mor11 skriver:

Du kan jo tænke således :

hvad vil jeg tænke hvis jeg er så uheldig at få et multiallergisk barn? Ville jeg så synes det var dét værd? For det er vel i virkeligheden den tanke man skal vende med sig selv - man ved jo ikke om man er heldig eller uheldig, men man ved at man gør sit bedste for at øge chancen, ved at bruge allergifremkaldende produkter

Jeg fik ikke farvet hår igennem graviditeten med min søn, men han er eksem/allergiker barn alligevel.. 

Det kom sig ikke af usund levevis eller andet, men da jeg har haft eksem/allergi i alle mine leveår, er der altid stor risici for at give det videre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fik lavet striber 3 gange under min graviditet sidst, og det gør jeg nok også denne gang.

Anmeld Citér

19. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
BC skriver:

Jeg fik ikke farvet hår igennem graviditeten med min søn, men han er eksem/allergiker barn alligevel.. 

Det kom sig ikke af usund levevis eller andet, men da jeg har haft eksem/allergi i alle mine leveår, er der altid stor risici for at give det videre.. 

Ja? 

Men det ændrer ikke på at man selv aktivt vælger at øge risikoen ved at fx farve hår under graviditet at øge risikoen er ikke det samme som at barnet får allergi, men der er større chance for det. 

Det kan også få det, selvom man intet gør - men chancen er mindre og man kan i det mindste vide med sig selv at man ikke selv er skyld i det og ikke kunne have gjort noget anderledes. 

Dine børn er disponeret via dig. Men det gør det jo bare endnu værre hvis du så valgte samtidig at udsætte din krop og din baby for allergener. Det går jeg så ikke udfra at du gør, når du ikke selv tåler forskellige ting.  

Anmeld Citér

19. december 2017

Tip!

Mor11 skriver:

Ja? 

Men det ændrer ikke på at man selv aktivt vælger at øge risikoen ved at fx farve hår under graviditet at øge risikoen er ikke det samme som at barnet får allergi, men der er større chance for det. 

Det kan også få det, selvom man intet gør - men chancen er mindre og man kan i det mindste vide med sig selv at man ikke selv er skyld i det og ikke kunne have gjort noget anderledes. 

Dine børn er disponeret via dig. Men det gør det jo bare endnu værre hvis du så valgte samtidig at udsætte din krop og din baby for allergener. Det går jeg så ikke udfra at du gør, når du ikke selv tåler forskellige ting.  

Jeg tror på at jo mindre kemi, jo bedre, så nej ingen farvning af håret mens man et gravid... 

men så er der også alle de andre råd man burde holde igen med, som gravid.. og det hele er jo til for at sørge bedst muligt for det lille myr i maven.. 

Anmeld Citér

19. december 2017

Rosa-Sofia

Jeg gjorde det ikke, da jeg ventede min søn. Men skulle jeg blive gravid igen, ville jeg nok få lavet nogle striber et par gange, ville nok også godt turde solarium denne gang. 

Anmeld Citér

19. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
BC skriver:

Jeg tror på at jo mindre kemi, jo bedre, så nej ingen farvning af håret mens man et gravid... 

men så er der også alle de andre råd man burde holde igen med, som gravid.. og det hele er jo til for at sørge bedst muligt for det lille myr i maven.. 

Ja? 

Undskyld, jeg ved ikke helt hvor du vil hen tror jeg. Jeg synes da bestemt at man skal gøre alt i sin magt for at passe så godt på babyen som muligt. Og at fravælge fx hårfarve i 9mdr, er ret nemt i min verden. Det er jo på ingen måde noget man er nødt til. Det er noget man kan have LYST til, og der kan man så tage et valg ligesom man nemt kan skifte sine sæber ud med neutral produkter, sin make up til mærker uden skadelig kemi, lade være at drikke alkohol osv.  

Anmeld Citér

21. december 2017

sportsbaby

Hvorfor går du ik til en øko-frisør? 

Anmeld Citér

21. december 2017

Dash

Maurasmussen skriver:

Hej .

hvordan har i det med hårfarvning under graviditeten ? 

No-go herfra, men hvis det fx er til én bestemt begivenhed og du slet ikke kan lade være kan du måske købe det der spray med farve? 

Der er helt sikkert massere af kemi, men hvis det bare er til én dag er det nok sundere end at farve 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.