Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

Diana...

Hej Piger

Håber i alle har haft en fantastisk weekend  

Vi kom til at snakke om i går aftes om hvornår de ca begynder og forstå et nej! Hvor gamle var jeres da de begynde og forstå nej? og andre ord?

Knus Diana Som har haft en fantastisk weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Lise

Er i tvivl om han forstår det nu  (blev to år i juli)

Ved sgu ikke hvornår han begyndte at forstå hvad vi sagde. Lige pludselig lagde vi bare mærke til at vi kunne kommunikere med/til ham, og at han tydeligvis forstod (at rette sig efter det, er så en anden sag). Men lige med hensyn til nej, tror jeg det er vigtigt at der følger en handling med ordet - ruller han sig ind i gardinerne siger man Nej og tager ham væk - evt hen til noget legetøj som vil beskæftige ham anderledes.

Anmeld

12. oktober 2009

Mira0911

Jeg vil mene Julie forstår et nej her... Hun begynder at græde hver gang jeg siger nej... Og andre gange skrald griner hun...

Det er jo igen forskelligt fra barn til barn, hvornår de forstår ord.. Andre gør det hurtigere andre tager det noget tid...

Anmeld

12. oktober 2009

Pia

Jeg vil sige at når de nærmer sig et år,så ved de godt hva nej betyder.. de forstår måske ikke som sådan ordet, men tonefaldet hvor med i siger det, fortæller ham at det her må man ikke..

og så fik jeg afvide af min sp , at vores blikke også afsløre meget , når vi komunikere med de små pus.

Kh Pia.

Anmeld

12. oktober 2009

Janep

min datter forstår godt hva nej betyder. hun er næsten 1½ år. hvis vi siger nej ved hun det betyder at det må hun ikke. (om hun så retter sig efter det er jo en helt anden sag ) hvis hun fx ikk vil ha mere en drikke når vi spør ryster hun på hovedet og siger nah så hos os er har hun fundet ud af det. og det er et par måneder siden hun har lært det tror jeg

Anmeld

12. oktober 2009

malou

ja her aner victor det ihvertfald ikke... jo mere nej jeg siger desto sjovere er det hele... især keramik lamperne utroligt de lever endnu

knus

Anmeld

13. oktober 2009

Diana...

Dutte84 skriver:

Jeg vil mene Julie forstår et nej her... Hun begynder at græde hver gang jeg siger nej... Og andre gange skrald griner hun...

Det er jo igen forskelligt fra barn til barn, hvornår de forstår ord.. Andre gør det hurtigere andre tager det noget tid...

Ja da selvfølgelig er der forskel fra barn til barn lige som alt andet men det alligevel sjov at se hvor stor forskel der kan være.

Anmeld

13. oktober 2009

Diana...

malou skriver:

ja her aner victor det ihvertfald ikke... jo mere nej jeg siger desto sjovere er det hele... især keramik lamperne utroligt de lever endnu

knus

Han er sgu dejlig

Anmeld

13. oktober 2009

wamse

Mine 2 store på 14 og 16 år, tror jeg ikke helt endnu har forstået et nej Så væben dig med tålmodighed, hi hi hi.

Anmeld

13. oktober 2009

Vingummien

Da Emil var 9-10 måneder vidste han godt at nej betød at det måtte han ikke gøre. Og nu ryster han selv på hovedet når han gør noget han ikke må

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.