Højgravid og der sker ting, hvad med jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2017

Anonymor

Vil starte med at sige at jeg bestemt ikke regner med, at fødslen er lige på trapperne, da jeg er gået mindst en uge over med mine to andre (som dog har en anden far), studser bare over det der sker i min krop, og vil høre hvad i andre oplevede i tiden op til fødsel?

Med mine første oplevede jeg absolut nada før fødslerne gik i gang. Ingen forandringer, ingen tegn, intet før start af fødsel. Så det er HELT VILDT så anderledes det er anden gang! 

Er 37+1 i dag og det hele startede lørdag. Fik et mega flip hvor jeg brugte to timer på at gøre badeværelset rent helt til bunds. Den trang til at holde styr på reden er ligesom fortsat med at ordne flere huslige projekter henover weekenden.

Slimproppen er gået af nogle gange, er slet ikke i tvivl. I nat lå jeg vågen i 40 minutter med regelmæssige kraftige plukveer med 4-5 min. Mellem. I dag har jeg også haft virkelig mange stride plukveer. Jeg har skulle mange gange på WC (altså.. I ved...) efter ellers at have været forstoppet længe.

Ja, og så tror jeg han har skruet sig helt ned i bækkenet, for for sådan det har gjort nas i dag. Det har skruet, stikket, føltes som knive nede i bækkenet/skambenet, jeg  kunne næsten ikke gå, da jeg hentede børn, pga den skurren, og den er fortsat.

Så nu sidder jeg her og tænker hold da op, det var mange tegn på kroppen forbereder sig. Oplevede som sagt intet med de andre, og de stod ikke fast før under fødslen. Pt. Kan jeh faktisk blive ret stresset over hvis det her skal stå på i op til 4 uger mere 

Del jeres erfaringer! Lad mig gætte, nogen af jer oplevede det samme som jeg, og så gik der alligevel 4 uger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2017

Bb2015

Jeg kan ikke sige hvor lang tid der går herfra, men kan sige at jeg nu er 34+3 og har gået med on-off voldsomme smertefulde jag i huha i 3 ugers tid, tisser konstant og oplever vildt mange plukkeveer og sindssygt dårlig søvn. Også den der redeklargørelse kender jeg fra mig selv, er virkelig igang med at gøre klar til babys ankomst (omend lidt tidligt..) Jeg har ikke blærebetændelse så det er bare baby der driller dernede.

Med mit første barn oplevede jeg slet ikke det samme, mest bare hyppige plukkeveer, så føler ikke jeg kan sammenligne de to graviditeter (sidst blev han så også taget 37+4 ved kejsersnit så aner ikke hvor langt der var igen). Kan derfor kun sige at jeg kender det alt for godt og er 3 uger bag dig. 

Men de hyppige toiletbesøg og regelmæssige, smertefulde plukkeveer vil jeg til gengæld sige får mig til at tænke eventuel snarlig fødsel  det plejer da at være mulige indikatorer. 

Anmeld Citér

18. december 2017

Anonymor

Michfich skriver:

Jeg kan ikke sige hvor lang tid der går herfra, men kan sige at jeg nu er 34+3 og har gået med on-off voldsomme smertefulde jag i huha i 3 ugers tid, tisser konstant og oplever vildt mange plukkeveer og sindssygt dårlig søvn. Også den der redeklargørelse kender jeg fra mig selv, er virkelig igang med at gøre klar til babys ankomst (omend lidt tidligt..) Jeg har ikke blærebetændelse så det er bare baby der driller dernede.

Med mit første barn oplevede jeg slet ikke det samme, mest bare hyppige plukkeveer, så føler ikke jeg kan sammenligne de to graviditeter (sidst blev han så også taget 37+4 ved kejsersnit så aner ikke hvor langt der var igen). Kan derfor kun sige at jeg kender det alt for godt og er 3 uger bag dig. 

Men de hyppige toiletbesøg og regelmæssige, smertefulde plukkeveer vil jeg til gengæld sige får mig til at tænke eventuel snarlig fødsel  det plejer da at være mulige indikatorer. 

Argh 3 uger  men ej hvor har jeg ondt af dig, så må det føles som om der er lang vej igen!!

Altså man siger jo tredje gang er en drillegang, så jeg tør ikke satse på noget. Men han må gerne komme snart, for med nuværende skøn ville han veje 4300 til termin, så han skal bare kigge ud  

Anmeld Citér

18. december 2017

Bb2015

Anonymor skriver:

Argh 3 uger  men ej hvor har jeg ondt af dig, så må det føles som om der er lang vej igen!!

Altså man siger jo tredje gang er en drillegang, så jeg tør ikke satse på noget. Men han må gerne komme snart, for med nuværende skøn ville han veje 4300 til termin, så han skal bare kigge ud  

Det føles som meget lang tid!  Håber også i al hemmelighed at hun kommer et par uger eller tre før.. men jeg kan jo desværre kun vente og se! 

Pyha, ja det er lidt af en basse! Jeg håber baby snart kigger ud  du må endelig give en opdatering hvis der kommer helt sikre tegn på en fødsel! 

Anmeld Citér

18. december 2017

Anonymor

Michfich skriver:

Det føles som meget lang tid!  Håber også i al hemmelighed at hun kommer et par uger eller tre før.. men jeg kan jo desværre kun vente og se! 

Pyha, ja det er lidt af en basse! Jeg håber baby snart kigger ud  du må endelig give en opdatering hvis der kommer helt sikre tegn på en fødsel! 

Jeh skal krydse mine fingre for dig! Jeg forstår dig godt. Det er min store drøm at føde før termin denne gang 

Det skal jeg nok! Bliver pludselig helt angst nu det kommer lidt tæt på, selvom jeg har født to gange før. Men det er 4.5 år siden sidste gang, og man glemmer jo lidt igen! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.