Hvornår nedsat tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
5 svar
14 synes godt om
17. december 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hmm...

ja jeg er i tvivl om hvornår jeg skal bede om nedsat tid...

allerede nu i uge 11 har jeg lidt mave og der er mange ting der er meget ubehagelige at lave som er noget jeg gør ofte på arbejdet...

jeg ved godt at jeg nu sikkert lyder forkælet og klynkende men der bliver ingen hensyn taget overhovedet...

jeg mødte på arbejde med virkelig meget kvalme og svimmelhed da jeg vidste vi havde monstertravlt... hvem blev sat til at gå ud med skrald og sætte de tunge varer på plads... jeps mig...

jeg ved godt at det ikke er en sygdom og at jeg selvfølgelig skal arbejde så meget som muligt så længe som muligt...

men hvornår er det okay at sige fra og sige nu passer jeg på mig selv og baby fremfor at prøve at redde butikkens røv...???

Jeg kan mærke at jeg har svært ved at hænge sammen.. jeg er konstant træt, føler mig virkelig aggressiv(dybt ubehageligt når jeg selv er vokset op med forældre der var det konstant), har nærmest konstant kvalme (men det svinger hvor slemt det er.. om det er køresygfornemmelsen eller decideret nu skal jeg finde en spandniveau)..

Vi har ikke særlig meget plads i afdelingen, så allerede nu føler jeg at have svært ved at kante mig omkring de andre uden føle at jeg maser maven...

og hvordan pokker gør jeg det bedst...

er det bedst først at snakke med leder (som i forvejen ikke er special glad for mig og slet ikke efter jeg fandt ud af jeg er gravid).. eller først med lægen og høre hvad der anbefales og så gå til leder bagefter med hvad anbefalingerne er fra lægen...

jeg ved fra fagforeningen at det ikke er unormalt i vores fag at blive sygemeldt allerede fra uge senest 20 netop pga manglende hensyn i branchen og at der er tunge løft og mange lugtgener...

Det her blev ret langt men jeg havde lige brug for at få det ud på skrift så jeg bedre kan se det fremfor det er virvar af tanker i mit hovede...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2017

Rockertand

Wampires skriver:

hmm...

ja jeg er i tvivl om hvornår jeg skal bede om nedsat tid...

allerede nu i uge 11 har jeg lidt mave og der er mange ting der er meget ubehagelige at lave som er noget jeg gør ofte på arbejdet...

jeg ved godt at jeg nu sikkert lyder forkælet og klynkende men der bliver ingen hensyn taget overhovedet...

jeg mødte på arbejde med virkelig meget kvalme og svimmelhed da jeg vidste vi havde monstertravlt... hvem blev sat til at gå ud med skrald og sætte de tunge varer på plads... jeps mig...

jeg ved godt at det ikke er en sygdom og at jeg selvfølgelig skal arbejde så meget som muligt så længe som muligt...

men hvornår er det okay at sige fra og sige nu passer jeg på mig selv og baby fremfor at prøve at redde butikkens røv...???

Jeg kan mærke at jeg har svært ved at hænge sammen.. jeg er konstant træt, føler mig virkelig aggressiv(dybt ubehageligt når jeg selv er vokset op med forældre der var det konstant), har nærmest konstant kvalme (men det svinger hvor slemt det er.. om det er køresygfornemmelsen eller decideret nu skal jeg finde en spandniveau)..

Vi har ikke særlig meget plads i afdelingen, så allerede nu føler jeg at have svært ved at kante mig omkring de andre uden føle at jeg maser maven...

og hvordan pokker gør jeg det bedst...

er det bedst først at snakke med leder (som i forvejen ikke er special glad for mig og slet ikke efter jeg fandt ud af jeg er gravid).. eller først med lægen og høre hvad der anbefales og så gå til leder bagefter med hvad anbefalingerne er fra lægen...

jeg ved fra fagforeningen at det ikke er unormalt i vores fag at blive sygemeldt allerede fra uge senest 20 netop pga manglende hensyn i branchen og at der er tunge løft og mange lugtgener...

Det her blev ret langt men jeg havde lige brug for at få det ud på skrift så jeg bedre kan se det fremfor det er virvar af tanker i mit hovede...

Vi kender jo ikke din arbejdsplads, men jeg synes (udfra det, du skriver), at du leder efter en undskyldning for at slippe. Som jeg læser det, så laver du det, du plejer? På nuværende tidspunkt er der ikke noget til hinder for, at du fortsætter, som du har været vant til, der burde dog være skånehensyn senere i graviditeten med hensyn til tunge løft.

Jeg tror, at der er stor fare for, at du bliver dømt arbejdssky på nuværende tidspunkt og senere kan du så risikere ikke at blive taget alvorligt.

Anmeld Citér

17. december 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Rockertand skriver:

Vi kender jo ikke din arbejdsplads, men jeg synes (udfra det, du skriver), at du leder efter en undskyldning for at slippe. Som jeg læser det, så laver du det, du plejer? På nuværende tidspunkt er der ikke noget til hinder for, at du fortsætter, som du har været vant til, der burde dog være skånehensyn senere i graviditeten med hensyn til tunge løft.

Jeg tror, at der er stor fare for, at du bliver dømt arbejdssky på nuværende tidspunkt og senere kan du så risikere ikke at blive taget alvorligt.

altid rart med øjne udefra til også at se det hele :)

tak for at du læste og gav råd :)

jeg har ikke det fedeste arbejdsmiljø så ja, jeg søger nok også at komme væk derfra hurtigt...

jeg laver de samme ting som jeg altid gør...

har bare sådan lidt at hvis man kommer på arbejde og siger at man har kvalme og er svimmel så kunne man måske vise lidt hensyn og sige: fedt du er her, så finder vi lidt andre opgaver i dag når du rent faktisk viser initiavtiv og overskud og kommer...

Anmeld Citér

17. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er desværre enig i rockertands indlæg jeg synes også det mest lyder som undskyldninger. Du er i uge 11. Selvom du er begyndt at bule, kan det umuligt være mere end en fin topmave på nuværende tidspunkt. 

kvalme ved jeg godt kan være enormt begrænsende - har selv oplevet det, men det slår mig ikke som om det er det altoverskyggende problem. Men mere lugtene og de tunge af opgaverne. Hvis du får ondt af løft osv synes jeg du skal udfylde en mulighedserklæring hvor man simpelthen skriver ned sort på Hvidt hvilke opgaver du kan varetage mens du er gravid, med de gener du har. Men lugt, synes jeg er en ringe undskyldning, så den kan du ikke bruge. Det skader ikke dit barn eller dig, at der lugter. Og det har der jo nok alle dage gjort lyder det til  

Anmeld Citér

17. december 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er enig med de andre. 

Med mindre du kaster op konstant osv.. så er sagen selvf. Noget helt andet.  

Man skal selvf. Mærke efter, hvad man Kan holde til, og reagere derefter. 

Det ville også være rart, hvis der blev taget hensyn, men tror ikke det er alle steder, man tænker over det. 

Jeg ved ikke lige hvad du arbejder med, men tænker umiddelbart det er for tidligt med nedsat tid MED MINDRE du virkelig er generet af det, at du slet ikke kan fungere. Det lyder umiddelbart ikke sådan. 

Man må håbe, at kvalmen forsvinder lidt.. 

Anmeld Citér

17. december 2017

lineog4

Du skal i første omgang vende det med din læge, for med mindre du selv vil betale for din nedsatte tid, så skal lægen jo vurdere at der er en lægefaglig grund for at du skal ned i tid (delvis sygemelding).

For mig lyder det til, du oplever graviditeten som en mulighed for at få aflastning for et arbejde eller arbejdsmiljø som du ikke trives i, og det jeg ikke sikker på en læge vil synes som værende gyldig grund for en sygemelding fuld eller delvis. 

Hvis der er ting i dit arbejde som du helst ikke-skyldig lave pga graviditet så skal der som en anden skriver laves en mulighedserklæring. Men tænker, at afhængig af branche selvsagt så er det egentlig mest normalt at gå gennem graviditet uden nogen form for sygemelding.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.