Tisser i bukserne når jeg nyser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.786 visninger
5 svar
1 synes godt om
15. december 2017

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med nummer 2 og er i dag 25+0. Jeg er her på det sidste begyndt at tisse en smule i bukserne når jeg nyser, ikke særligt fedt! Andre der har oplevet det samme? Er der nået man kan gøre ved det? 

Jeg har hørt om andre der efter fødsel har oplevet at de har svært ved at holde på vandet ved fysisk aktivitet som ved sjip, hop eller løb. Det problem oplevede jeg ikke. Jeg har aldrig før oplevet problemer med at holde på vandet, så hvorfor nu halvvejs gennem anden graviditet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2017

frkchili

Anonym skriver:

Jeg er gravid med nummer 2 og er i dag 25+0. Jeg er her på det sidste begyndt at tisse en smule i bukserne når jeg nyser, ikke særligt fedt! Andre der har oplevet det samme? Er der nået man kan gøre ved det? 

Jeg har hørt om andre der efter fødsel har oplevet at de har svært ved at holde på vandet ved fysisk aktivitet som ved sjip, hop eller løb. Det problem oplevede jeg ikke. Jeg har aldrig før oplevet problemer med at holde på vandet, så hvorfor nu halvvejs gennem anden graviditet?

Det er vist ret normalt, at det kan blive svært at holde på vandet, når man kommer hen mod slutningen af sin graviditet, fordi der bliver lagt øget pres på bækkenbunden. Måske endnu mere, når det ikke er første gang, fordi en tidligere graviditet + fødsel også løsner det hele lidt op.

Tror ikke der er så meget andet at gøre end at lave knibeøvelser, og mange af dem! De kommer dig til gode både nu, under selve fødslen samt bagefter. Så hvis du endnu ikke er kommet i gang med dem, er det bestemt ikke for tidligt! 

Anmeld Citér

15. december 2017

Thea14

Knibe øvelser er den eneste mulighed. Når du er anden gangs gravid føles presset på det hele bare større og det hele bliver hurtigere slapt. Det er også sværere st få strammet op igen efter anden gang, så start hellere på knibeøvelserne allerede nu.

Anmeld Citér

15. december 2017

Anonymor

Hehe ja, du er ikke alene. Nu går jeg til bekendelse, jeg oprettede forleden en lille selvironisk tråd med en fortælling om, at jeg havde skulle kaste op, fordi jeg børstede tænder, og så kom jeg til at tisse lidt på gulvet da jeg sad på hug og kastede op i toilettet. Det er dejligt at være gravid, ikke? Jeg er 36+5..

Og for en god ordens skyld behøver det bestemt ikke skyldes, at man har en slap bækkenbund og ikke træner den nok. Jeh har en stærk bækkenbund, men presset fra livmoder mod blære, hormoner der har gjort tingene mere eftergivelige osv., ja selv den stærkeste bækkenbund kan være nødt til at give fortabt mod den slags snup et bind på, så er du reddet hvis det skulle ske  

Anmeld Citér

16. december 2017

nielsen80

Det er vist meget normalt. Jeg døjer stadig med det her et år efter fødsel. I mit tilfælde hjælper knibeøvelser ikke, da det er overrevet bindevæv og nerver, der er hovedproblemet.

Tag et bind på, men brug tena - de indkapsler lugten, hvor alm bind godt kan lugte med tis i.

Anmeld Citér

18. december 2017

Larshansen

Det gjorde min kone også, da vi ventede vores andet barn. Det er ganske normalt, men utvivlsomt yderst irriterende, og det kan også være en smule pinligt. Hun klarede problemet med bind, som hun så skiftede, hver gang uheldet var ude. Det afhænger nok lidt af omfanget, men det klarede det i hvert fald for hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.