Jeg skal lige forstå det ret, så nu bliver der først taget stilling efter barnet er født? Eller når det er på vej? Eller er statsforvaltningen indeover for at de kan komme i behandling.?
Min kæreste har lige fortalt at han har noget familie hvor konen havde et anbragt barn, og efterfølgende fik konen og den nuværende mand (som ikke havde børn i forvejen, men er udenfor arbejdsmarkedet fordi han er så dårligt fungerende. Han er meget "tilbage", kan ikke tage vare på sit liv og drikker ret meget) men de kom i behandling, hvor barnet blev tvangsfjernet ved fødslen
det virker jo helt gak.
Hvornår skete det pågældende?
Det er lægen som skal vudere om parret er forældre egnet :-) og så vil lægen sende sagen ind til statsforvaltningen INDEN de må starte behandling, den regl kom først i 2013 mener jeg, pga et par på Fyn som havde allerede et barn udenfor hjemmet fik behandling, manden i det forhold var voldelig og derfor blev det barn også tvangsfjernet ved fødslen..
Selvom man bliver afvist af statsforvaltningen, så er det ikke ensbetydende med at de vil tage et varmt fra det par hvis de blev naturligt gravide, men der vil være opsyn :-)
Men når alt kommer til alt, så er det lægen der sidder med kortet om de skal godkendes eller ej :-)
Anmeld
Citér