Gravid eller ej?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

414 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2017

Ira.E

Kære smukke kvinder! 

Her kommer lige en lang (og muligvis dødkedelig) opsang fra mig! 
Jeg  håber inderligt at der er en venlig sjæl som lige kan bruge 5 minutter på lige at læse mit skriv igennem og give et svar. Det ville betyde helt vildt!

Jeg er 23 år gammel og er sammen med en fantastisk mand på 26 år. Vi har længe gået og snakket om graviditet og har de sidste par måneder besluttet os for, at vi nu ville begynde at have sex uden prævention! 

Nu er der så sket det, at jeg TROR jeg er gravid! Kan ikke finde ud af, om jeg bare er i en eller anden benægtelsesfase hvor jeg ikke gider at indse, at det lige så vel kunne være min menstruation der er på vej og meget forsinket!

Det der sker er at jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst havde min menstruation i November og dermed kan jeg heller ikke helt regne ud, om min menstruation er på trapperne eller ej! Mine bryster er ømme som bare fanden, de er hævet til dobbelt størrelse.. For ikke at snakke om mine brystvorter!

Men disse symptomer er jo ganske almindelige op til min menstruation, jeg føler bare, at min krop er ekstra følsom omkring disse ting denne gang. Min cyklus plejer at være mellem 28-30 dage. Sidst jeg havde noteret min menstruation var d. 6 oktober til d. 10 oktober. 

Jeg har nu taget 3 graviditstest:

Den første test er fra mandag d. 3 oktober

Anden test: tirsdag d. 4 oktober

Tredje test: onsdag d. 5 oktober

Mit spørgsmål til jer er så; alle mine tre test viser, en MEGET tydelig streg og en ikke nær så tydelig streg - er det et ja eller nej?!

Alt i alt er jeg nok bare super nervøs for, at jeg IKKE er. Synes symptomerne er der - men ved ikke med de tests der?! Kan det ske, at de viser positive men at jeg så ikke er gravid alligevel?

Tak fordi du tog dig tid til at læse med 

Kæmpe juleknus 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2017

TLO

Tillykke du er gravid 

2 streger på en g-test= gravid (hvor tydelig stregen er betyder kun noget ved æl-test)

Da du ikke har noteret mens ned i november, kan der ikke siges noget om, hvor langt du er, men det bliver jo også fastlagt ved nf scanning. 

Du skal ringe til din læge og få en tid til bp så den er klar til nf. Tænker med evt julelukning og juletravlhed, så hellere få tiden bestilt snarest.

Med en cyklus på 28-30 dage har du formodentlig fået menses omkring den 3-5.11, baseret på cykluslænge og mens den 6.10. 

Hvis der regnes med den 3.11 så er du nu den 15.12 6+0 ( 6 hele uger og 0 dage). De forskellige fertilitetsklinikker siger hjerteblink fra 7+o altså næste fredag, aå måske du og kæresten kan få en tidlig scanning i næste uge og så er der en ekstra lille julegave at give til jeres familie, hvis I altså har lyst til at dele det allerede :-)

Husk folsyre :-)

Bedste julehilsener 

P.s. Du har vel taget testene her i december og ikke i oktober??

Anmeld Citér

15. december 2017

Anonym

Ira.E skriver:

Kære smukke kvinder! 

Jeg  håber inderligt at der er en venlig sjæl som lige kan bruge 5 minutter på lige at læse mit skriv igennem og give et svar. Det ville betyde helt vildt!

Jeg er 23 år gammel og er sammen med en fantastisk mand på 26 år. Vi har længe gået og snakket om graviditet og har de sidste par måneder besluttet os for, at vi nu ville begynde at have sex uden prævention! 

Nu er der så sket det, at jeg TROR jeg er gravid! Kan ikke finde ud af, om jeg bare er i en eller anden benægtelsesfase hvor jeg ikke gider at indse, at det lige så vel kunne være min menstruation der er på vej og meget forsinket!

Det der sker er at jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst havde min menstruation i November og dermed kan jeg heller ikke helt regne ud, om min menstruation er på trapperne eller ej! Mine bryster er ømme som bare fanden, de er hævet til dobbelt størrelse.. For ikke at snakke om mine brystvorter!

Men disse symptomer er jo ganske almindelige op til min menstruation, jeg føler bare, at min krop er ekstra følsom omkring disse ting denne gang. Min cyklus plejer at være mellem 28-30 dage. Sidst jeg havde noteret min menstruation var d. 6 oktober til d. 10 oktober. 

Mit spørgsmål til jer er så; alle mine tre test viser, en MEGET tydelig streg og en ikke nær så tydelig streg - er det et ja eller nej?!

Alt i alt er jeg nok bare super nervøs for, at jeg IKKE er. Synes symptomerne er der - men ved ikke med de tests der?! Kan det ske, at de viser positive men at jeg så ikke er gravid alligevel?

Kæmpe juleknus 

Den test er super positiv !! Stort tillykke  ..

Altså den der cyklus ville jeg ikke tage så tungt. Jeg kender to der fik mens den første måned de var gravide. Men testen viser positiv, ellers ville der kun være en streg i den ene.

Anmeld Citér

17. december 2017

ønskebørn74

Ira.E skriver:

Kære smukke kvinder! 

Kæmpe juleknus 

Testen slår ud på stoffet HCG, dette dannes af moderkagen.. Så tillykke du er SÅ gravid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.