Sex efter æggeløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

176 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. december 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer derude. 

Der noget der undre mig.

Jeg har læst flere gange herinde, af dem som prøver at blive gravide. Hvor flere siger at, de har sex før æggeløsning og midt i æggeløsning, og efter æggeløsning. Altså jeg forstår godt det med før æggeløsning og midt i æggeløsning. Men det jeg ikke forstår, er efter æggeløsning.man kan da ikke blive gravide når æggeløsning er forbi?! Eller hvad?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2017

idontknow

Anonym skriver:

Hej med jer derude. 

Der noget der undre mig.

Jeg har læst flere gange herinde, af dem som prøver at blive gravide. Hvor flere siger at, de har sex før æggeløsning og midt i æggeløsning, og efter æggeløsning. Altså jeg forstår godt det med før æggeløsning og midt i æggeløsning. Men det jeg ikke forstår, er efter æggeløsning.man kan da ikke blive gravide når æggeløsning er forbi?! Eller hvad?!

Jo man kan sagtens blive gravid efter ægløsning :-) 

Ved ægløsning falder ægget jo ned hvor sæden ville kunne nå ægget, sæd kan leve op til 5 dage i en livmoder så derfor er det også smart at gøre det inden ægløsning, men selvom ægløsning er "overstået" så vil man stadig kunne blive gravid 2-3 dage efter da ægget stadig er tæt nok på til sæden vil kunne nå det og inden ægget går til grunde :-) 

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

idontknow skriver:

Ved ægløsning falder ægget jo ned hvor sæden ville kunne nå ægget, sæd kan leve op til 5 dage i en livmoder så derfor er det også smart at gøre det inden ægløsning, men selvom ægløsning er "overstået" så vil man stadig kunne blive gravid 2-3 dage efter da ægget stadig er tæt nok på til sæden vil kunne nå det og inden ægget går til grunde :-) 

Årh okay. Spændende process. Men hold da op, serøst kan man selv op til 2-3 dage efter æggeløsning?

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

idontknow skriver:

Men hvor er det du ved det fra? 

Har du selv prøvet hvor du viste præcis hvornår du havde æggeløsning hvor du så haft ses efter æggeløsning og alligvelet bliv du gravid?

Anmeld Citér

14. december 2017

ErDetSnartNU

Nu skriver de fleste forhåbentlig “ægløsning” i stedet for “æggeløsning”  ægget kan (vist nok) leve op til 36 timer i livmoderen, afhængigt af æggets kvalitet. Derfor kan det godt give gevinst at knalde efter ægløsning. Nogle tror åbenbart også, at de har ægløsning, når de har en positiv ægløsningstest, men sådan en test viser positiv 12-36 timer før ægløsningen sker, da det er der hormonerne topper. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Æget er kun befrugtnings dygtig i 12-24 timer efter ægløsning.

Æget befinder sig de første 5 dage i æglederen og ikke livmoderen.

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Nu skriver de fleste forhåbentlig “ægløsning” i stedet for “æggeløsning”  ægget kan (vist nok) leve op til 36 timer i livmoderen, afhængigt af æggets kvalitet. Derfor kan det godt give gevinst at knalde efter ægløsning. Nogle tror åbenbart også, at de har ægløsning, når de har en positiv ægløsningstest, men sådan en test viser positiv 12-36 timer før ægløsningen sker, da det er der hormonerne topper. 

Årh undskyld tænkte ikke over. Ja mener ægeløsning

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Æget er kun befrugtnings dygtig i 12-24 timer efter ægløsning.

Æget befinder sig de første 5 dage i æglederen og ikke livmoderen.

Nu spørger jeg nok dumt. Men Er den befrugtnings dygtig noget længere tid hvis det er før ægeløsning eller midt i ægeløsning?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.