Er bange for fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
1 svar
0 synes godt om
13. december 2017

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i 6 måneder uden at det har lykkedes. Vi har fået at vide at vi fik et halvt år til at prøve selv og derefter skulle udredes og sandsynligvis i behandling hvis det ikke lykkedes, da alle kvinderne i min mors familie har fertilitetsproblemer. Vi har aftalt at gå til lægen i starten af det nye år, men er bare så nervøs for hvis vi evt. skulle i behandling. Er ikke sikker på jeg ville kunne klare at skulle tage alle de hormoner, skulle stikke mig selv og igennem smertefulde insemineringsbehandlinger. Ved godt at det lyder pivet og hvis vi finder ud af at det er hvad der skal til for at få et barn er det selvfølelig det jeg gør, men Åhh hvor er jeg nervøs og bange allerede inden. Ville af hjertet ønske vi kunne gøre det selv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2017

KatMiro79

Jeg forstår godt dine følelser da jeg har selv været igennem møllen. 

Synes du skal prøve at se det som den vej I skal gå for at endelig få jeres baby. Tror det er værre at blive ved i årevis uden at blive gravid som nogle har gjort. Det er overhovedet ikke sikkert at I har noget som ikke kan afhjælpes. 

Desuden gør indsprøjtninger ikke ondt. Nålene er meget tynde så man mærker dem ikke gå ind. Man skal selvfølgelig lige overvinde det der med at stikke sig selv men det er kun svært de første gange og så bliver det bare rutine. Insemineringer gør heller ikke rigtig ondt. Jeg mærkede næsten ikke noget og jeg var igennem 6 af dem (ingen endte i graviditet).

Ikke for at skræmme dig hvis det er men jeg synes kunstig befrugtning var værre, mest ægudtagningen men man bliver bedøvet og får morfin så smerterne er til at holde ud. Jeg var igennem 2 af dem. Fik 3 æg første gang som alle blev befrugtede, fik den bedste sat tilbage men det endte i en biokemisk desværre mens de 2 andre embryoner var uegnede til nedfrysning. Næste gang fik de kun 2 af de 3 æg ud, begge blev befrugtede men det ene var så fragmenteret at det måtte kasseres. Fik det eneste embryon vi havde så sat tilbage og blev gravid: det embryon er nu min 14 måneder gammel søn Min mand og jeg forresten var uforklarlige barnløse 

Jeg krydser fingre for at I har en nem og kort tid med fertilitetsbehandling og at du meget snart bliver gravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.