Hvis man har et arbejde hvor man underviser i brandtjeneste en gang om ugen, bør man så lave en aftale med sin chef om at undgå det imens man er gravid? Det omhandler oliebrænde og gasbrænde som bliver slukket med pulver og CO2 slukkede.. Jeg har først lige testet positiv. Det er første gang.
Karinas svar
Kære dig
Hjertligt tillykke med graviditeten.
Jeg kan godt forstå du bekymrer dig og der er flere ting som du ikke bør udsætte dig selv og dermed baby for under graviditetn.
Der er specifikke regler på arbejdspladser omkring gravides omgang med kemikalier osv.
Jeg vil opfordre dig til at tage kontakt til din sikkerhedsrepræsentant eller HR medarbejder. De har styr på alle reglerne og kan informere dig om præcis hvordan du griber det an.
Ønsker dig en nydelsesfuld graviditet og fødsel.
Kærligst,
Karina Isolde
Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.
Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.
Anmeld
Citér