Lukkede æggeleder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2017

Anonym trådstarter

Hej piger :-) 

Sagen er den min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i 3 år, hvilket ikke er lykkeds og derfor kom vi til udredning.. 

Det viser sig at jeg har en en lukkede æggeleder (højre) og pco ligende tilstand.. Dvs jeg har KUN æggeblære, intet andet! 

På min højre var der ikke mindre en 25 æggeblære ( den lukkede) og venstre var der 15  

Lægen sagde vi skulle starte med iui og se an, men jeg har nu læst hans papirer omkring det og skriver ordret " vil starte behandling med iui, da chancen for dette vil give succes er til stede, men ikke sandsynlig.. " 

Hvad vil det sige? At jeg faktisk slet ikke kan blive gravid naturligt overhovedet? Eller med iui? 

Andre som har stået i denne situation?  

Jeg er faktisk lidt grædefærdig, ds mit ønske om børn har været siden jeg var 16 og er idag 26 år, og det måske ikke lykkeds 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2017

Anonym

Jeg ville desværre nok læse det som, at der er en chance for succes ved iui til stede, men ikke sandsynlig... men prøv at se tiden an, hvis I er blevet henvist til behandling, så få en god snak med dem og få dem til at uddybe hvad Jeres muligheder er også hvis fx. iui ikke lykkedes, hvad har I så af muligheder.

Håber det bedste 

Anmeld Citér

12. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger :-) 

Sagen er den min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i 3 år, hvilket ikke er lykkeds og derfor kom vi til udredning.. 

Det viser sig at jeg har en en lukkede æggeleder (højre) og pco ligende tilstand.. Dvs jeg har KUN æggeblære, intet andet! 

På min højre var der ikke mindre en 25 æggeblære ( den lukkede) og venstre var der 15  

Lægen sagde vi skulle starte med iui og se an, men jeg har nu læst hans papirer omkring det og skriver ordret " vil starte behandling med iui, da chancen for dette vil give succes er til stede, men ikke sandsynlig.. " 

Hvad vil det sige? At jeg faktisk slet ikke kan blive gravid naturligt overhovedet? Eller med iui? 

Andre som har stået i denne situation?  

Jeg er faktisk lidt grædefærdig, ds mit ønske om børn har været siden jeg var 16 og er idag 26 år, og det måske ikke lykkeds 

Der er en chance (ellers vil de ikke spilde tid på det), men den er formentlig ikke ret stor.

Du kan dog også selv gøre noget, kig på din kost og motion, se om det kan optimeres. Nogle kvinder har held med.at vende pco-lignende tilfælde ved at ændre disse 2 faktorer.

Til sidst: selvom dit barn er lavet på anden måde end øko, så gør det ingen forskel, resultatet er det samme :0)

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er en chance (ellers vil de ikke spilde tid på det), men den er formentlig ikke ret stor.

Du kan dog også selv gøre noget, kig på din kost og motion, se om det kan optimeres. Nogle kvinder har held med.at vende pco-lignende tilfælde ved at ændre disse 2 faktorer.

Til sidst: selvom dit barn er lavet på anden måde end øko, så gør det ingen forskel, resultatet er det samme :0)

Jeg har nemlig helt styr på kosten og motion, har tabt godt 30 kilo inden vi blev henvist :-) 

Så jeg gør virkelig hvad jeg kan for at det skal lykkedes  men må prøve at hører dem ad hvordan og hvorledes :-) 

Det mærkelige er da jeg var derude og få skyllet, sagde han jeg stadig havde 50% chance for naturlig graviditet, men dette kan jeg bare ikke læse ud for papirerne  

Jeg ønskede selvfølgelig øko, men hvis behandling er det der skal til, så er det selvfølgelig den vej vi tager :-) 

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym

Hvad gør sådan en skylning af æggelederne egentlig?

Håber for jer, at I kan øko... har I fået henvisning til iui?

Jeg kender faktisk flere som lige inden de skulle igang med iui, så  blev de gravide. Kender også nogle hvor de fik hjælp til deres første  så kom nummer 2 øko....

Anmeld Citér

13. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad gør sådan en skylning af æggelederne egentlig?

Håber for jer, at I kan øko... har I fået henvisning til iui?

Jeg kender faktisk flere som lige inden de skulle igang med iui, så  blev de gravide. Kender også nogle hvor de fik hjælp til deres første  så kom nummer 2 øko....

En skylning er for at se om der er passage i æggelederen, så æg og sæd kan mødes :-) 

Min den højre er lukkede og derfor kan mine æg fra den side ikke mødes med sæden, men det kan det godt i venstre:-) 

Ja, vi skal behandling i det nye år ��

Anmeld Citér

13. december 2017

Drengemor1113

Hvad angår PCO har jeg ikke forstand. 

Men jeg har selv kun en fungerende æggeleder, da den anden er lukket pga arvæv efter operation.

Jeg blev gravid naturligt efter skyld af æggeleder, i sidste cyklus inden hormoner og IUI. 

Så for os lykkedes det.

Al held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.