Graviditet og druk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2017

Anonym trådstarter

Hey piger, jeg vil gerne lige sige inden jeg fortæller min historie, at i skal holde jeres dømmende kommentarer for jer selv. Please. Og undskyld for det lange opslag, men jeg har virkelig brug for hjælp her.

jeg er ung kvinde på 21 år, der er tvivl om jeg er gravid, og jeg skal selvfølgelig nok gå ned og købe en test. Men det er slet ikke det, det handler om.

HVIS jeg er gravid, så er jeg bange for at jeg allerede har dræbt fosteret eller i hvert fald skadet det. Den sidste måneds tid, har jeg festet ret meget. Jeg har haft ferie, og har mindst drukket 3 gange om ugen. Og nogle andre dumme ting ved siden af. Vil lige sige at den sidste måned, har været første gang med de lidt hårdere stoffer osv. Men jeg ville prøve det, og det har jeg gjort, men lidt flere end 1 gang. Og jeg har også prøvet at ryge nogle joints osv. Ja dumt, men jeg ville prøve det af. Jeg har altid været en af de der piger, der har været den “ kedelige og fornuftige” ik at det er dårlig ting, men nu havde jeg altså lyst til at slippe tøjlerne lidt, og så bare prøve tingene af. 

Er der nogle der har erfaring med det? Haft et vildt fest liv inden i fandt ud af i var gravide? 

Og jeg ved faktisk heller ikke hvornår jeg skal teste, min menstruation har været regelmæssig de sidste 3-4 år af mit liv, men her sidst der kludrede det lidt. Jeg havde min mens D. 25 oktober til den 30 oktober. Og så fik jeg den fandme igen D. 15 november. Så altså med 14 dages mellemrum?? Og nu er det snart en måned siden, at jeg sidst havde min mens. 

Og jeg er begyndt at have det skidt tilpas. Jeg vil sige at jeg har været gravid før, men valgte abort, da jeg slet ikke var klar til sådan noget, på daværende tidspunkt. Og præcis samme symptomer jeg havde der, dem har jeg nu. Burde jeg så teste nu? Eller skal jeg lige vente 2-3 dage?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2017

Carina:-)

Ja da jeg blev gravid lå jeg i lage af sprut 24/7

Jeg drak røg lidt hash og skænkede ikke en tanke om manglende mens

Opdagede det først 13/15 uger henne og blev lige som dig sikker på at nu fik jeg et skadet barn.

Men som lægerne sagde så skulle jeg tage det roligt 

Dét der naturligvis på ingen måder smart at drikke osv når man er gravid  

Men rigtig mange kvinder er mindst 6 uger henne før de opdager en graviditet især en planlagt.

Og de færreste drikker kun rød sodavand når de er i byen 

Jeg synes du skal få taget den test

Og er der baby pp vej så fat i lægen og få snakket om hvad du har indtaget og hvad din læge synes der skal ske for at berolige dig.

Fik forresten en sund og rask dreng.

Anmeld Citér

10. december 2017

Anonym

For det første - er der en grund til at tro du er gravid? Altså har du haft ubeskyttet sex?

Ellers så siger man at man kan teste den dag ens mens udebliver og det er vel først om et par dage for dig? - så du kan teste nu, men det er ikke sikkert du kan stole på svaret, hvis det er negativt. Men måske det kunne give lidt ro i sjælen.

Ellers så er du næppe den første til at have drukket i de første uger af graviditeten, da man jo nok ikke passer på med det medmindre man aktivt prøver at bliver gravid.

Så slå koldt vand i blodet og tag en test og evt. en mere, hvis din mens stadig ikke er kommet om en uge.

Din utilpashed kunne jo bare skyldes den megen druk, hvis du ikke er vandt til den slags.

Anmeld Citér

10. december 2017

lineog4

Nok meget godt at få testet. 

Mit sidste barn var ikke planlagt. Var til 30 års fødselsdag og festede til den lyse morgen med bpde alkohol og smøger og to dage senere testede jeg positiv. De små har en lille fin madpakke med og får egentlig intet for mor de første mange uger (tror det er 8 uger men er ikke sikker). Det betyder ikke man så skal drikke der ud af og gøre lige hvad man vil, men det er dog meget rart at vide for os der ikke lige havde planlagt baby.

Anmeld Citér

11. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

For det første - er der en grund til at tro du er gravid? Altså har du haft ubeskyttet sex?

Ellers så siger man at man kan teste den dag ens mens udebliver og det er vel først om et par dage for dig? - så du kan teste nu, men det er ikke sikkert du kan stole på svaret, hvis det er negativt. Men måske det kunne give lidt ro i sjælen.

Ellers så er du næppe den første til at have drukket i de første uger af graviditeten, da man jo nok ikke passer på med det medmindre man aktivt prøver at bliver gravid.

Så slå koldt vand i blodet og tag en test og evt. en mere, hvis din mens stadig ikke er kommet om en uge.

Din utilpashed kunne jo bare skyldes den megen druk, hvis du ikke er vandt til den slags.

Ja, jeg har haft ubeskyttet sex. Jeg ville jo ikke være så meget i tvivl, hvis jeg ikke havde haft ubeskyttet sex. Og jeg ved ikke helt hvornår min mens skal komme, da den var uregelmæssig her sidste gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.