Sygemelding under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. december 2017

Anonym trådstarter

Hej jeg er pt sygemeldt og har været det siden dag 1 grundet mit historie (har mistet utallige spontane graviditeter samt mistet vores søn i uge 21 i juni. Og har været i fertilitetsbehandling i mange år.

jeg er nu gravid 9+6 og er som sagt sygemeldt. Min læge har sygemeldt mig i hele graviditeten men jeg havde tænkt på selv at ville tilbage på job så snart vi har været i misdannelses scanning i uge 16 hvor de kan se om alt er normalt.

jeg kan dog mærke at jeg nu bliver i tvivl om at skulle tilbage. Jeg mærker bare den her indre uro og frygt for mit barn. Men samtidig savner jeg mit job. Men jeg føler allerede presset fra min leder som nu forventer at jeg kommer tilbage så vi har været i den scanning og alt ser ser fint ud.

hvad havde i gjort? Jeg er kun ansat på 28 timer da jeg kører aftenvagt men jeg er i hjemmeplejen og vi er presset.

Jeg havde evt tænkt på at komme tilbage efter md scanningen men kun på deltid?

Jeg føler mig splittet og bange. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Syntes du bliver nød til at tænke på dig selv i den her situation. 

Det gør intet godt for dig at komme tilbage til et stresset job. 

Anmeld Citér

10. december 2017

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Syntes du bliver nød til at tænke på dig selv i den her situation. 

Det gør intet godt for dig at komme tilbage til et stresset job. 

Nej det har du også ret i. Derfor tænkte jeg også evt en deltids sygemelding. Men det er lidt øv at min chef regner med at jeg kommer tilbage for fulde drøn hvis alt er font til md. Og jeg har så svært ved at forklare hende HVORFOR jeg er sygemeldt. Det er jo ikke noget fysisk som sådan der bremser mig. Hun "forventer" en grund og ved ik om jeg bare kan sige jamen min læge har sygemeldt mig resten af graviditeten så jeg kommer ikke mere. Jeg tænkte bare at en mellemvej kunne være en løsning 

Anmeld Citér

10. december 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Hej jeg er pt sygemeldt og har været det siden dag 1 grundet mit historie (har mistet utallige spontane graviditeter samt mistet vores søn i uge 21 i juni. Og har været i fertilitetsbehandling i mange år.

jeg er nu gravid 9+6 og er som sagt sygemeldt. Min læge har sygemeldt mig i hele graviditeten men jeg havde tænkt på selv at ville tilbage på job så snart vi har været i misdannelses scanning i uge 16 hvor de kan se om alt er normalt.

jeg kan dog mærke at jeg nu bliver i tvivl om at skulle tilbage. Jeg mærker bare den her indre uro og frygt for mit barn. Men samtidig savner jeg mit job. Men jeg føler allerede presset fra min leder som nu forventer at jeg kommer tilbage så vi har været i den scanning og alt ser ser fint ud.

hvad havde i gjort? Jeg er kun ansat på 28 timer da jeg kører aftenvagt men jeg er i hjemmeplejen og vi er presset.

Jeg havde evt tænkt på at komme tilbage efter md scanningen men kun på deltid?

Jeg føler mig splittet og bange. 

Slå koldt vand i blodet og bestil en tid hos lægen samme dag eller dagen efter din skanning. Det er din læge, der skal tage beslutningen om din sygemelding, og du skal lytte til din læge. Der kan nå at ske meget fra nu og til misdannelsesskanningen, så du kan og skal ikke love din arbejdsgiver noget som helst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.