Muligvis gravid, men hvad så nu..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
10 svar
7 synes godt om
8. december 2017

Perle1

Hej, jeg er 20 år gammel, og jeg er  muligvis blevet gravid.

Jeg har taget 2 test indenfor 1 uge, og begge var bragende positive.

Grunden til at jeg har taget testen i første omgang er, at jeg indenfor en måned har døjet med hedeture og derefter er besvimet. Dette er sket 3 gange. Har også døjet med slem morgenkvalme, og min appetit for bestemte fødevarer blev dæmpet.

Jeg er normalt på p-piller ( har fast partner) , og de sidste 3 måneder har jeg sprunget min pille pause a 7 dage over, og fortsættet med en ny pakke.

Så nu kan jeg ikke rigtig estimere hvor langt henne jeg måske er, (hvis jeg er gravid) men mener det har været 3 måneder siden min sidste mens.

Nu ved jeg så ikke, hvad jeg skal gøre. Vel ringe til lægen, men hvad sker der så efterfølgende, i det videre forløb? Er ret sikker på jeg ikke skal fortsætte graviditeten, jeg er under uddannelse og min kæreste på 23 er også.

Har ikke ringet til lægen endnu, og det er ved at være 5 dage siden. Min mor er meget bekymret, og presser på med at jeg skal ringe.

Kh Perle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2017

Drengemor1113

Perle1 skriver:

Hej, jeg er 20 år gammel, og jeg er  muligvis blevet gravid.

Jeg har taget 2 test indenfor 1 uge, og begge var bragende positive.

Grunden til at jeg har taget testen i første omgang er, at jeg indenfor en måned har døjet med hedeture og derefter er besvimet. Dette er sket 3 gange. Har også døjet med slem morgenkvalme, og min appetit for bestemte fødevarer blev dæmpet.

Jeg er normalt på p-piller ( har fast partner) , og de sidste 3 måneder har jeg sprunget min pille pause a 7 dage over, og fortsættet med en ny pakke.

Så nu kan jeg ikke rigtig estimere hvor langt henne jeg måske er, (hvis jeg er gravid) men mener det har været 3 måneder siden min sidste mens.

Nu ved jeg så ikke, hvad jeg skal gøre. Vel ringe til lægen, men hvad sker der så efterfølgende, i det videre forløb? Er ret sikker på jeg ikke skal fortsætte graviditeten, jeg er under uddannelse og min kæreste på 23 er også.

Har ikke ringet til lægen endnu, og det er ved at være 5 dage siden. Min mor er meget bekymret, og presser på med at jeg skal ringe.

Kh Perle

Jeg ser ikke andet for at du kontakter din læge, som nok sender dig til en scanning..

Hvis du ikke ønsker barnet, så skal der jo sættes noget igang.

Så få du hellere ringet 

Anmeld Citér

8. december 2017

Perle1

Drengemor1113 skriver:

Jeg ser ikke andet for at du kontakter din læge, som nok sender dig til en scanning..

Hvis du ikke ønsker barnet, så skal der jo sættes noget igang.

Så få du hellere ringet 

Ja, det har jeg tænkt mig at gøre. Men hvorfor lige en scanning? Er det for at finde ud af, hvor længe der er gået.

Tror jeg har lært, at det er vigtigt at holde sin 7 dages pause fremover nu. Så har man bedre mulighed for at holde styr på  at sin cyklus fortsætter som den burde.

Tak for hurtigt svar 

Anmeld Citér

8. december 2017

Drengemor1113

Perle1 skriver:

Ja, det har jeg tænkt mig at gøre. Men hvorfor lige en scanning? Er det for at finde ud af, hvor længe der er gået.

Tror jeg har lært, at det er vigtigt at holde sin 7 dages pause fremover nu. Så har man bedre mulighed for at holde styr på  at sin cyklus fortsætter som den burde.

Tak for hurtigt svar 

Ja jeg tænker det er for at fastlægge hvor langt du er henne 

Jeg ved ikke om det vil hjælpe at holde p-pille pausen, da mens jo er styret at p-pillerne, så det er jo lidt en kunstig cyklus. 

Anmeld Citér

8. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ringer self til lægen, som helt sikkert sender dig videre til scanning, eftersom du ik ved hvor langt du er henne.

Hvis du ska ha en abort, hedder det uge 12, og hvis du ik har haft mens i 3 mdrer, så risikere du jo at ku være omkring de 12 uger henne allerede nu. Så fart på og ring til lægen, med det samme!

Jeg har nu også tit fortsat med mine p-piller og har aldrig oplevet problemer. Så at du har testet positivt, betyder jo at du uden tvivl er gravid. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. december 2017

Perle1

StineW79 skriver:

Du ringer self til lægen, som helt sikkert sender dig videre til scanning, eftersom du ik ved hvor langt du er henne.

Hvis du ska ha en abort, hedder det uge 12, og hvis du ik har haft mens i 3 mdrer, så risikere du jo at ku være omkring de 12 uger henne allerede nu. Så fart på og ring til lægen, med det samme!

Jeg har nu også tit fortsat med mine p-piller og har aldrig oplevet problemer. Så at du har testet positivt, betyder jo at du uden tvivl er gravid. Vh Stine 

Jeg tænker bare, hvis man var 12 uger henne, burde man ikke få en mave? jeg har altid haft lidt mave, men har taget 3 kg på indenfor de sidste mdr.

Anmeld Citér

8. december 2017

ØnskeSpir...

Perle1 skriver:

Jeg tænker bare, hvis man var 12 uger henne, burde man ikke få en mave? jeg har altid haft lidt mave, men har taget 3 kg på indenfor de sidste mdr.

Som førstegangsgravid er det normalt, at maven først begynder at vise sig senere. Livmoderen er stadig ikke særlig stor på det tidspunkt. Så hvis der var lidt mave, ville det sandsynligvis være mest luft.

Min mave begyndte først synligt at vokse, da jeg var ca. halvvejs 

Anmeld Citér

8. december 2017

Morigenigen

Perle1 skriver:

Der er nogen, som først får mave efter 5. graviditetsmåned. Især når det er første gang, kan det godt tage lang tid.

Du skal have fat på din læge med det samme!

Anmeld Citér

8. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Perle1 skriver:

Nej det er ik alle gravid, der får en "tyk" mave!

Afsted Afsted. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. december 2017

ChesireKitty

Det virker lidt til at du gerne VIL komme så langt hen at abort ikke længere er en mulighed, før du tager til lægen...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.